Gå til innhold

Godkjenning av bil

Ranger emnet


ZerweX

Anbefalte innlegg

Originally posted by ZerweX

Noen som har erfaringer med å få godkjent en Mazda etter motorbytte eller annen trimming?

Eventuelt hvem jeg må kontakte for å få info om dette?

 

Lurer også på hva mer enn bremser som må oppgraderes ved motorbytte? (116hk -> ca 200+hk)

 

Bilen er en 323F 1.8

 

Hør med importør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med importør. Eneste svaret jeg fikk var at "Vi vil ikke anbefale.... blablabla.."

Prøvde en gang til og lurte på om de kunne gi meg disse opplysningene, ikke hva de ville anbefale. Fikk aldri noe svar..

 

Så da håpet jeg det var noen her som visste noe, og samtidig er litt mer hjelpsomme..

Sigurd H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ZerweX

Har snakket med importør. Eneste svaret jeg fikk var at "Vi vil ikke anbefale.... blablabla.."

Prøvde en gang til og lurte på om de kunne gi meg disse opplysningene, ikke hva de ville anbefale. Fikk aldri noe svar..

 

Så da håpet jeg det var noen her som visste noe, og samtidig er litt mer hjelpsomme..

 

Det var da kjipt da ..

Hvorfor i alle dager vil de ikke opplyse om hva som skal til?

Du ba jo ikke akkurat om noen anbefalig heller da .. :rolleyes:

Jeg vet ikke hva som skal til .. Regner med du får samme svar som jeg ga tidligere dersom du spør biltilsynet også ..

 

Er vel i hovedsak bremsene som blir problemet skulle jeg tro ..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv bygd om en 90 323 BG til GT-R specs.

opprinnelig var bilen en 323 4d sedan 4x4 1.8 soch med 79 kw.

Fikk den godkjent av biltilsynet i Trondheim.

det står :

 

GODKJENT MOTORBYTTE TIL 1,8 -16V TURBO. SPESIFIKASJONER BREMSER, FJÆRING OG AKSLER LIK GT-R. MOTOREFFEKT 139 KW.

 

Jeg fikk tak i en vraket GT-R som hadde komplett forstilling og bakstilling, brukte bare "bolt on trickset"

kjørte begge bilene inn på hver sin løftebukk, skrudde ned forstilling,bremser,motor,gir,travers på en palle.

byttet bil og heiset alt oppi!! enkelt, som lego!!!!

 

Snakket med teknisk sjef på b.tilsynet i Trondheim, la fram mitt prosjekt, skrev en søknad om hva som ble byttet, tok bilder av gamle forstilling, bremser (4 bolt) til (5-bolt) fjærer, tannstang, hovedsylinder osv.

etter tre uker så fikk jeg brev i posten, og att det var bare og sette igang.

bygde bilen helt ferdig, tok en 4 hjulskontroll, bestilte time til vising, og det var faktisk to kontrollører som sjekket bilen, uten å finne så mye som en dritt!! og de var ut på prøvetur i 20 min!!!!:D

Godkjent!!!!! hapyhappy

 

 

send meg en mail vis du lurer på noe..

1984 Landcruiser 4.0 TD HJ60( 38x15" hjul, 6" heving)

1999 Avensis 2.0 sol (konebilen)

1989 626 stv

+++ mye annet skrap :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår