Gå til innhold

1991 240 b230f -> b21et

Ranger emnet


ChristianLenvik

Anbefalte innlegg

Hmm... Hva er det som må endres egentlig? ET motoren går vel stort sett av seg selv når den får med tenningsenheten sin ;) Hadde et håp om at jeg bare kunne måle meg frem til hvilken av kablene i motorkontakten som er starter, vanntemp osv ...

 

Edit; hva ligger en FT motor på i pris foresten? Og hva er forskjellen på FT og FK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ET motoren har forsåvidt endel ledningsnett den også.. FK/FT ligger på alt fra 5000-15000kr i sverige. Forskjellen på FK / FT er at en av dem er lavtrykk og den andre høytrykk.. Den førstnevnte ligger vel på 0.35 i turbotrykk, mens den andre har 0.65 ellernoe.. Er også justerbar WG-stag på den med høyst trykk mener jeg.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er at jeg har en ET motor liggende som jeg tenkte å få "brukt opp" Satte den inn i et 83mod karosseri med forgassermotor. Syntes ikke det var sååå mye jobb med selve ledningsnettet for motoren. Men det ledningsnettet som sto i 83modellen og ET motoren passer kanskje bedre sammen en hva "f-ledningsnettet" og ET motoren gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde helt klart gått for en b230 ft eller fk..

er så mye lettere og få igjen litt for bilen og,mye sterkere og lettere og få ut hester..

ft er høytrykk 0,65 bar og fk er lavtrykk 0,35 bar

244 75-mod. b200ft,3",stoor kjøler,t4. solgt!

242 79-mod(prosjekt)

945 isbil,bur,esab sperre.

o4 toyota shiheis 4x4 d4d.

http://www.bilforumet.no/200-serien/200837-244-turbo-75-mod.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ET'en har jo mekanisk innsprut, men du må fremdeles legge opp masse rele til ditt og datt, kaldstart må tilkobles elektronikken, tempgiver?

ja, er endel mer som må kobles, kontra FK/FT.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår