Gallagher Skrevet Juli 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 Til forskjell fra mange andre, bygger jeg meg nå tilbake til originalstand.Jeg har brukt et års tid nå på å lete etter riktig type bil, og i juni fant jeg drømmebilen, en 86 modell gti 16v i fargen racinggreen. Jeg og broren min har brukt 2 dager og 20 timer i buss på å hente bilen i ålesund. Slik så bilen ut da vi kom for å hente den: Bilen er totalt fri for rust, men har små feil på utseendet og et meget dårlig interiør bortsett fra taket :) Så om noen kjenner til et gti interiør av denne typen, uansett hva slags deler det er, så ta kontakt.. Forrige eier hadde heldigvis kjøpt ny grill og nye fangere, som ser nydelige ut.. fin natur i romsdalen. her har du bilen, lilebror og trollveggen.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juli 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 Jeg hadde ganske mye deler på lager, så nå har arbeidet begynt med å rette på de feilene jeg kan.. først og fremst dashen jeg har begynt på til nå.. det skjer noe, men det går sent, må ordne et litt ødelagt el-nett med noen originalkontakter.. setter på ny dash og ny midtkonsoll også. Det var selvsagt montert hvite skiver på speedometeret og lite fungerte, men etter 4 dele-speedometere, klarte jeg å sette sammen et originalt et.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juli 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 Ett døgn senere er mye av interiøret byttet ut og endel av det strammet opp.. begynner å se bedre ut nå ;) brukte også noen timer på å prøve å lappe sammen det gamle el-nettet, men endte opp med å bytte ut hele el-nettet med et jeg hadde liggende til 16v og endelig så var det lys i alt ;) meeget billig el-nett til 16 selges... bør ha 4-taperuller, en haug av sukkerbiter og god tålmodighet :) Ånn, nå fikk jeg til og med alt av lys i dashen til å virke samt kjørecomputeren. Merk at til og med lyset i viftepanelet fungerer, det er heller en sjeldenhet på golf... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juli 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 kom en pakke til meg på morgenen ;) siden forrige eier kjøpte nye fangere og grill, så kjøpte jeg ny gti spoiler nede, nye skjermkanter og ny grill under fangeren. kjapt å montere og ble meget pent.. bare å vaske/poloere bilen nå og få tak i 16v merket på grillen, så synes jeg dette er den mest sexy fronten i bilverdenen;) Fikk også montert sammen dashen slik at alt ledningsnett og fester og lys fungerer og er festet som originalt. Må virkelig få vasket den inni og få tak i et originalratt. grommotoren Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas90 Skrevet Juli 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 damn den var strøken!;) Liker at du holder deg til orginalstilen. blir veldig nostalgisk. og jeg må si jeg liker det:) (åssen ser orginalrattet ut i denne forresten?) Siter - 2001 Audi A6 Allroad 2.5 TDI - 1985 VW Golf 1.6 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juli 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 det er jeg på jakt etter.. det er samme som gti rattet på sen golf 1 med relativt firkantet senter og 4 runde signalhornknapper. Si ifra om du finner et ekstra;) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghost. Skrevet Juli 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 helvet!! over 200k ser motorrommet så strøkent ut! :o ser ut som du har fått fin fangst ;) lykke til Siter .:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 takker.. om 10 år kommer dette til å bli en meget ettertraktet samlerbil i god stand er min spådom :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Gratulerer med sjelden Golf:) 3-dørs med Racing-green vokser ikke på trær her i Norge:) Og den spådommen din er garantert, dette er alleredet en ettertraktet bil:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 vel, da er alt teknisk på bilen ordnet, bilen vaket or polert samt understellsbehandlet og nye skjermkanter montert.. kameraet er bortreist så blir ikke noe bilder på en stund.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juli 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2008 da var bilen eu-godkjent med null feil :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas90 Skrevet September 21, 2008 Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 update snart? Lurer veldig på hvordan det går med bilen:) Hvis du fortsatt er på jakt etter det orginale gti rattet så har jeg tilfeldigvis et liggende;) Siter - 2001 Audi A6 Allroad 2.5 TDI - 1985 VW Golf 1.6 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exs Skrevet September 27, 2008 Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 har et org skinnratt fra en ed one liggende pm visst du er intressert edit: så noen andre hadde ratt på lager også:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kulen Skrevet September 29, 2008 Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 Hvor er det du kjøpte GTI spoiler nede og skermkanter? Siter Les signaturreglene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghost. Skrevet September 29, 2008 Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 skjermkanter kan du kjøpe hos meg =) jeg har GTI skjermer MEEN jeg har GTi leppe ochså men den er ikke til salgs , og den kjøpte jeg hos TMTuning Siter .:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg