Gå til innhold

Worklogg/Showcase: Vectra-A, 95' 2.0i

Ranger emnet

the Stig

Anbefalte innlegg

- Opel Vectra-A

- Motor: 2.0i, 134bhp/(116bhp originalt)

- Årsmodell: 1995

- Tidligere eiere: 2

- Km stand: 210000

Bilen går kjempegodt, og jeg syns det er mye trykk i motoren til å være en såpass gammel bil. Tilfeldigheter gjorde at et stort hull på slangen fra luftfilter til fordeler ble funnet, denne ble selvsagt byttet. Ellers er bilen i imponerende teknisk stand, annet en litt slark på kløtsjen.

Av rust er det dessverre noe, heldigvis nesten ingenting på understell, men heller ved dør og grill pga skader. Bremser bak er også noe angrepet av rust, både skiver og calipere. Dette skal taes kombinert med lakkering.

--

Tenkte jeg skulle bruke dette som en showcase/worklog, for det er klart, noe moro må man jo gjøre. Jeg har allerede foretatt noen små endringer, tenkte dessverre ikke på å ta "før/etter"-bilder, så dere for bruke fantasien :)

Hva er gjort:

- Nye felger, 15" SMC. Disse fikk jeg vel og merke med bilen, jeg syns de er litt små, så ikke helt umulig at dette blir vinterhjul senere - dog en lav prioritet.

- Ny emblem fri grill

- Fjernet modellnavn på koffertlokket

- Skrudd av hengerfeste

- K&N Kit og Reodor Felgen -varmeskjold montert.

- Slange fra luftfilter til innsug byttet - ble praktisk talt en ny bil.

- Nye pærer i nær og tåkelys,

- Nær: Philips NightBreaker

- Tåke: Philips BlueVision

Nærliggende planer:

- Nye sideblinklys. Syns ikke de oransje som er nå, kler bilen alt for godt. Dog usikker på om jeg skal velge uorginale LED-lys, eller orginale blanke, tips?

- Effektanlegg skal monteres, har enda ikke bestemt meg for merke.

- Nye lykter, foran og bak - Angel Eyes.

Litt lenger ut i tia ...

- Senkesett?

- Skjørt, samt lepper foran og bak. Dog usikker om jeg skal senke eller skaffe skjørt først.

- Nye felger, 17" - OZ Michelangelo 8

- Chip? Per nå nokså urealistisk, har verken penger eller kompetanse til å gjøre dette selv.

- Xeon-kit.

Og så, bilder!

Bilen per i dag (status):

Picture%20014.jpg

--

Bilder ved "prosjektstart" - kun emblemer og grill endret:

Front

Picture%20013.jpg

Front, nærme

Picture%20029.jpg

Profil, venstre

Picture%20028.jpg

Profil, høyre

Picture%20014.jpg

Bakfra, profil

Picture%20032.jpg

Bakfra

Picture%20037.jpg

Some say he recently nicked an old Vauxhall because he thought it was a Spaceship. A spaceship he plans to use to visit Jupiter ... All we know is, he is not The Stig, he is however The Stig's Norwegian cousin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, mine kom av relativt enkelt - brukte kun fingrene for å få av selve merkene, deretter høytrykksspyler og så klut på det lille som var igjen.

Some say he recently nicked an old Vauxhall because he thought it was a Spaceship. A spaceship he plans to use to visit Jupiter ... All we know is, he is not The Stig, he is however The Stig's Norwegian cousin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket en del på disse felgene i det siste, noen tanker? Er litt usikker på om de det kanskje er litt mye utpress, eller? :)

BIG_MICHELANGELO%208-CT_6.jpg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodig, etter en grundig vask i går - inkludert voksing, tok jeg også motorrommet ... og, etter da har den gått mye bedre på tomgang. Mistenker at det var et alvorlig lag med fett og olje som gjorde både radiator, innsug og motorblokka unødvendig varm. Fordi temperaturen steg umiddelbart opp til 100c på tomgang før, nå holder den seg på perfekte 90c.

Fikset også grillen med sparkel og lakk, kommer bilder senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, har allerede bestilt felger - samme sorten som bildet et par poster ovenfor. Så det blir altså senk og felger først.

Sinnsyk fet tatovering Colt. Vurderte selv å skaffe en av hjelmen, omtrent på samme plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok 215/45R17 ja, må være såpass bredt pga felgene. Tror det skal gå greit, de blir selvsagt å stå litt ut - så jeg skal ihvertfall ikke sette på spacers! Dekkene jeg har per i dag er 195, de syns jeg er akkurat litt for smal - så 205 hadde nok vært perfekt, men jeg tror det blir fet uansett :p

Av senk tenker jeg på komplett kitt fra KW, altså både fjærer og dempere, 40 mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok 215/45R17 ja, må være såpass bredt pga felgene. Tror det skal gå greit, de blir selvsagt å stå litt ut - så jeg skal ihvertfall ikke sette på spacers! Dekkene jeg har per i dag er 195, de syns jeg er akkurat litt for smal - så 205 hadde nok vært perfekt, men jeg tror det blir fet uansett :p

Av senk tenker jeg på komplett kitt fra KW, altså både fjærer og dempere, 40 mm.

D blir bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider