Gå til innhold

Worklogg/Showcase: Vectra-A, 95' 2.0i

Ranger emnet

the Stig

Anbefalte innlegg

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser bra ut det her, har hatt noen timer i Vectra A :D

Blir spennende å se hvordan den blir videre, tippe denne blir seende på prostnesset noen ganger framover? ;)

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, joda, enn så lenge ihvertfall, de større makter har nemlig bestemt at jeg har fått skoleplass i Molde til høsten :p

Some say he recently nicked an old Vauxhall because he thought it was a Spaceship. A spaceship he plans to use to visit Jupiter ... All we know is, he is not The Stig, he is however The Stig's Norwegian cousin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering.

Har fikset grillen, litt pussing, sparkling og lakking var alt som måtte gjøres. Med tanke på at jeg er 100% amatør når det kommer til sparkling, syns jeg resultatet ble nokså bra - bedøm selv.

Tok med bilen på en liten photosession etterpå, ble noen fine bilder :)

Skaden som skal utbedres

Picture%20034.jpg

Ferdig nedpusset

Picture%20057.jpg

Sparkel lagt på, og nedpussing påbegynt

Picture%20023.jpg

Klart til lakkering!

Picture%20040.jpg

Ferdig lakket, mye søl :(

Picture%20051.jpg

Etter litt ytterligere nedpussing, resultatet:

Picture%20011.jpg

Og så, litt photosession - takker til Tromsø by for nydelig bakgrunn

Picture%20033.jpg

Picture%20027.jpg

Picture%20027.jpg

Picture%20014.jpg

Picture%20013.jpg

Some say he recently nicked an old Vauxhall because he thought it was a Spaceship. A spaceship he plans to use to visit Jupiter ... All we know is, he is not The Stig, he is however The Stig's Norwegian cousin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel rattlås og elektronisk startsperre. Står i instruksjonsboka hvordan du deaktiverer den, ergo finner du fort ut om du har eller ei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Må bare beklage at tråden er blitt tom for bilder, er på flyttefot - ergo er serveren min nede. Kan fortelle så mye som at jeg nå har kjøpt og montert ny grill, nesten helt lik den forrige - men med litt mindre skjønnhetsskader. Videre er K&N-filter og Fortex innkjøpt, men kun prøvemontert, trenger en kat-erstatter og litt justering før det blir brukbart. Ny stereo er også bestilt, skal slenge opp bilde av den - for den er fet! :p

Ellers er det vel senkesett som står for døra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg lyst til å kaldkvele meg selv og samtlige tullinger jeg har hørt på når det kommer til tips for tekniske problemer.

Tidligere hadde jeg montert et nytt K&N filter på bilen, noe som gikk heller dårlig - bilen slarket forferdelig på tomgang, rykket og nappet uansett gir, og gikk knapt bedre enn hva med originalt luftfilter. Da jeg i går skulle avmontere K&N-filtret siden bilen var ubrukelig, oppdaget jeg verdens største hull på slangen fra luftfiltret til fordeleren. Var det rart bilen slurket, den fikk knapt luft!

En kjapp tur til Opel og en ny slange til 300,- kr var alt som trenges for at jeg skulle få "ny" bil - utrolig deilig følelse :D

Så til tross for at både tomgangsregulator, luftmassemåler og tennplugger ble foreslått byttet av diverse mekanikere, var det altså en slange som var problemet. Så spørsmålet er selvsagt, hvorfor i all verden sjekket jeg ikke slangen først? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering. I dag har jeg fått på plass den nye grillen, slik den blir å være - må si meg veldig fornøyd med lakkeringen med tanke på at jeg kun brukte sprayboks til alt (grunning, lakk og klarlakk). Dessuten har jeg ordnet meg et varmeskjold for K&N-filtret, ble en ekte Reodor Felgen-løsning, men jeg tror det gjør jobben. Skulle gjerne montert originalt varmeskjold, men dette finnes faktisk ikke - som dere kan se er størrelsen på filtret nokså stort.

Grillen (beklager uskarpt bilde, skal selvsagt ta et bedre senere. Tenkte forøvrig jeg skulle finne et bilde før "ny-grillen" ble satt på, men det må vist vente litt da alt av bilder ligger på serveren som er i en pappeske for øyeblikket)

Picture%20015.jpg

--

Utgangspunktet ...

Picture%20014.jpg

Varmeskjold montert

Picture%20013.jpg

Ferdig

Picture%20009.jpg

Picture%20011.jpg

Picture%20018.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger på en bitteliten bump.

Nå har jeg faktisk kommet til et punkt hvor jeg lurer litt på hva jeg skal ha videre til bilen. Studielånet ankommer snart (høhø), ergo får jeg endelig litt å rutte med. Valget står mellom felger, senk, skjørt/lepper eller lykter foran og bak. Alt av dette skal selvsagt på plass etterhvert, men hva syns folket jeg burde ta først? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider