Gå til innhold

Spørsmål angående Skyline R34

Ranger emnet

RobinDrift

Anbefalte innlegg

Veit at det ikke er mulig å registrere denne bilen men lurer på hvorfor?

Også lurer jeg på om det er muligheter til å registrere den om man skifter til en annen motor om det er grunnen... F.eks en S14 motor eller lignende

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke motoren som er grunnen...

bilen ble aldri produsert for europeisk marked, og det har politikerene fått utnyttet, og stanset registrering. Noe dem mener aldri skulle skjedd "in the first place"

Uansett,det er mange tråder om dette på alt som er av forum, så anbefaler at du søker..

En R34Gtr vil koste deg ca 700.000 om du finner en med skilt i norge. Folk jobber med saken for å få i orden reg. igjen, da blir det enda dyrere om den går gjennom,for da sitter mellom mannen som har lagt ut fler hundre tusen til tester og skal ha sin del også.

Dette gjelder alle skyline modeller, Japansk Supra, Rx7 osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke motoren som er grunnen...

bilen ble aldri produsert for europeisk marked,

I sverige er det flere med skilter da?

men har kanskje noe med EU og gjøre? Aner ikke

Her er noen hvertfall.

http://www.garaget.org/?car=65217ℑ=915175

http://www.garaget.org/?car=56440ℑ=858777

http://www.garaget.org/?car=36407ℑ=918232

http://www.garaget.org/?car=43093ℑ=875246

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ingen ting å si for vår del :) får også skilter i engnald osv.. Norge, Sverige og Tyskland er sære!

I Tyskland og Danmark kan du vel telle på 1 hånd hvor mange biler det er med skilt..

Dem du linket til er grunnen til at mange flytter over grensen ihvertfall en periode for å ha fet bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan legge til at bilene også i de fleste tilfeller koster halvparten ca i sverige, pga norske avgifter...

Ta en R33 Gts-t. disse får du fra ca 300k i norge, mens du får dem fra rundt 100 i sverige..

R34Gtr får du( men du finner ingen tilsalgs) i norge for 700-1000000,- mens fra ca 450 i sverige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at en norsk fyr har klart å få tak i papirene som trengs for å registrere Skyline. Mener å huske at han skulle ha i underkant av 50 høvdinger for papirene til en GTR. Ikke skyt meg i tredje tå fra høyre på venstre bein hvis jeg tar feil, da dette kun er noe jeg har hørt (dog av ganske sikre kilder, ellers hadde jeg aldri skrevet det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det er den sølvfargede r33 gts-t med automat du sikter til ble den regget på et annret grunnlag en det de arbeider med nå :)

den ble regga på vanlig grunnlag står det i annonsen på den, den er også blitt diskutert på 200sx forumet, mener det sto at den ble regga på de dokumentene som blir diskutert der.

"Ble reistrert 27.06.08 på helt vanlig grunnlag ikke noe motor historisk ol"

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1925664

Håper virkelig detta kommer i orden, noen som vet hva engangsavgiften på en r33 gts ligger på?

Ble bare krøll hos meg på toll.no

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at en norsk fyr har klart å få tak i papirene som trengs for å registrere Skyline. Mener å huske at han skulle ha i underkant av 50 høvdinger for papirene til en GTR. Ikke skyt meg i tredje tå fra høyre på venstre bein hvis jeg tar feil, da dette kun er noe jeg har hørt (dog av ganske sikre kilder, ellers hadde jeg aldri skrevet det).

ble sagt på 200sxogn rundt 45 000 for dokumentene på en R32GTR

-- 93 200sx S13 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også lurer jeg på om det er muligheter til å registrere den om man skifter til en annen motor om det er grunnen... F.eks en S14 motor eller lignende

Jeg hadde ALDRI I VERDEN funnet på å kjørt en regga skyline med fesk sr20det motoren :P Hadde aldri villet hatt en skyline stående i mitt navn med den motoren en gang!

Nei, skyline skal ha RB! :D

-- 93 200sx S13 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den ble regga på vanlig grunnlag står det i annonsen på den, den er også blitt diskutert på 200sx forumet, mener det sto at den ble regga på de dokumentene som blir diskutert der.

"Ble reistrert 27.06.08 på helt vanlig grunnlag ikke noe motor historisk ol"

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1925664

Håper virkelig detta kommer i orden, noen som vet hva engangsavgiften på en r33 gts ligger på?

Ble bare krøll hos meg på toll.no

joa, men "vanlig og vanlig".

Ho kjørte med utgåtte prøveskilt, ble stoppet og pålagt engangsavgidt, men uten skilter.

Gikk rettens vei og vant gjennom og fik skilt.

Tror ikke de gjør den "brøleren" igjen om de ikke vil ha registert bilene..

Engangsavgift varierer fra årsmodell og 4-trekker osv, vel 80-120k en plass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gts er ikke 4 trekker da, det vet da også du :P :P

Så kjøper man bil til tja, 75000 med moms, og de papirene feks, så havner man kanskje litt i overkant av 200 000 avhenig av hvor mye han skal ha for de dokumentene, det sier ikke jeg nei takk til! :P

Men på toll.no når man skal regne ut, man skal skrive førstegangsreg når den hadde skilter for første gang i japan, og ikke skilter i norge?

Søkte sånn i hipsomhaps med 1500 i vekt ( fant ikke vekta på bilen i forbi farten ) 2500ccm og 250 hk, og fikk over 300 000 på den når jeg skrev dato som feks 01.07.08, og 107 000 el noe når jeg skrev en dato i 1995.

-- 93 200sx S13 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider