Gå til innhold

norske kart på navigasjonen?

Ranger emnet

maagnus

Anbefalte innlegg

fikk ingen svar på bilstereo forumet, så prøver her.

Noen som vet om det går ann å få norske kart på amerikansk

kenwood dnx5120?

Enheten er kjøpt i usa fra sonicelectronix.

når jeg skulle oppdatere enheten, så lastet jeg bare ned en fil, og brente den på en cd.

så gjorde spilleren resten selv..

Hadde vært greit om noen hadde vist hvordan man får norske kart,

om i det heletatt er mulig :)

Takker for alle svar :)

Skoda Octavia 2003 1.9 TDI 4x4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg kjøpte en Pioneer Avic D3 fra USA til min Octavia, og spurte hos en som forhandler Pioneer, og hun sa at det gikk ikke å brenne navigasjons-dvd`en over som sonefri... Men at jeg kunne kjøpe Europeiske kart på amerikansk dvd (sone 1) fra Pioneer, disse koster 2500... noe dyrt, men fortsatt mye billigere enn å kjøpe hele rukkelet i Norge...;)

-Ka vi sku ha gjort utn have, sku vi ha bært båtan...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg kjøpte Avic D3 fra USA. Jeg betalte $730 for den (pluss moms). Var så heldig at selger hadde skrevet $500 på pakken så jeg slapp unna med mindre moms enn beregna:D Havna derfor på under 5000 kr for pakka med spilleren, iPod-kabel, fjernkontroll og bluetooth-boksen...:) Handsfreefunksjonen er forresten bare helt digg:D

Det er ikke noe problem å montere og bruke denne. Men det kan være greit å vite at i USA går FM båndet til radioen på oddetall, og her i Norge bruker vi både oddetall og partall, slik at du vil ikke få inn alle kanalene. Dette har jeg spesielt merket nå i sommer når det har blitt litt langkjøring... Da sliter jeg litt med å få radio i det hele tatt. Men den pakken som jeg kjøpte, var med kabel til iPod, så da er det egentlig ikke noe problem når du kan koble den til, legge den i hanskerommet og ha timesvis med din egen go`musikk...;)

En annen ting er at selv om radioen finner kanalene, så kommer det ikke opp navn på de... Så da må du nesten høre på kanalen til du finner ut hvor du har havna...;)

-Ka vi sku ha gjort utn have, sku vi ha bært båtan...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...