Gå til innhold

Passat som går ujevnt

Ranger emnet

cfugl

Anbefalte innlegg

Min Passat 1,6 99 modell er ikke helt i slag. Virket som den kun gikk på 3 sylindere, og dro utrolig dårlig. Byttet plugger uten at det hjalp, så tennkabler, før den ble satt på verksted for å bytte coilhette samt turtallsensorer(2 stk). Gikk bra etter det, men straks motoren er ordentlig varm så begynner den å "hakke"...ca hvert 3 sekund. Mistanke om at det kan være lambdaen som er gåen...? Noen erfaringer som dette??

Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker...kan jo være den og (lmm) men tenkte at siden det først merkes når moteoren er ordetnlig varm så kunne det være lambdaen?

Har hørt noe om at dersom man kobler ut lmm så går motor over på "nødprogram", og at slik kan det sjekkes om lmm er problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det sikter til lmm her ja...

Skulle merke det hvis du prøver å koble ut lamda, det ville jeg ha gjort først for å sjekke:) i andre tilfeller kan det jo også være luftmengdemåler, men siden dette er bare når bilen blir varm så holder jeg en knapp på lamda!

BTW: hviser det seg å være lamda så foraldel ikke kjøp på BilRema (biltema) disse viser seg å fungere, men fungerer ikke som de skal!

*why drink and drive, when u can drift and slide!?*

-00mod e46 "blacline"

http://www.bilforumet.no/3-serien/240696-blackline-e46.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg har hatt akkurat samme problemet jeg også! Testet den og fikk opp 5 forskjellige feil, lambdasonden og noen andre! Men dette var følge feil! Jeg fikk byttet ut en liten slange av et slag (Føler for motoromdreining et eller anna) og bilen ble helt fin og alle de andre feilene ble rettet opp! Tror du kanskje skal søke med maskinen igjen og se om noe lignende kommer opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider