Gå til innhold

Vuderer og bytte til diff brems.

Ranger emnet

Buøyvolvo

Anbefalte innlegg

Slipper og slipper..

Du slipper, hvis du ikke vil.. Det gjør du på alle differ ;)

Sjansen for at de uler/går i stykker er jo relativt stur uten ordentlig shimsing da.. Jada jada, jeg veit at flere her ikke har shimsa når dem har satt inn truetrack, men det er mere flaks enn noe annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slipper og slipper..

Du slipper, hvis du ikke vil.. Det gjør du på alle differ ;)

Sjansen for at de uler/går i stykker er jo relativt stur uten ordentlig shimsing da.. Jada jada, jeg veit at flere her ikke har shimsa når dem har satt inn truetrack, men det er mere flaks enn noe annet :)

Da har jeg hatt jævlig flaks opptil flere ganger da tydeligvis.

Skal jo i prinsippet være bare å sette den nye i med shimsene overflyttet fra den gamle diffen. Siden ytre mål er de samme på begge diffene!

Skader sef. ikke å sjekke at alle ting er på stell.

Og i mine tilfeller så har det vært bra,og fungert i årevis og mange tusen km.

Det er sef. utifra egen erfaring jeg skriver.

Men selvfølgelig er det å forvente at noen som veldig sannsynlig aldri har montert en Trutrac,er uenig med meg ;)

Men selvfølgelig skal det shimses hvis utveksling eller drev må byttes pga. slitasje.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal shimses opp på nytt ved bytte av diff.

Jeg har hatt ut et par og satt over gamle lager og shims og opplevd at det er slark etterpå og det er ikke bra når det skal misbrukes, men har man go råd og syns det er greit at utvekslinger gnages istykker til det bare er grusen igjen inni der så kan man bare bytte over.

Har man ikke råd til og få noen til og shimse opp en ny diff så la heller være og koste på seg en ny en og kjør med den som sitter der.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke gjøre det ordentlig med engang?

Samme som og overhalle en motor da, sjekka ikke at klaringer var i orden forrige gang så da går det sikkert greit denne gangen også.

Hvorfor går det ikke ann og gjøra ting ordentlig med engang, skal spara inn penger her og der.

Mine erfaringer med differ og utvekslinger er vel mest ifra rally og da volvoer, var med i et service og mekaniker team ei go stund og der gikk utvekslingene fort hvis det ikke var gjort ordentlig med engang.

Skal man spare penger på alt når man driver med bil så er det bedre og finne seg en annen hobby, begynne og strikke eller noe.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg shimset når jeg satte i min truetrack og det skulle jeg ikke gjort:P uler som faan hos meg:P men men..

du merker det veldig godt at om du bare kliner det sammen igjenn uten shims så passer det akkurat slik det gjorde.. men om du shimser så blir det MYE trangere og da sliter det seg til å begynner og ule...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakakslingen er det så godt som ingen slak i (1031 fra 245). lurrer på om jeg skal ta sangsen og gjøre det selv. Og heller levere den inn hvis det blir problemer..

om det først har blitt problem med uling i akselen da er det litt for sent.. da må du også koste på nytt kronhjul og pinjong også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig, begynner det først og ule så er det for seint.

Samme om det er rally eller gate, ingen differ er 100% like og flytter man kronhjul over på en ny klump og hiver inn så blir det ikke likt som det var.

Han jeg og mine bekjente og mange andre bruker har shimset opp flere 100 differ til alt mulig, mest rally og annen motorsport og han sier at han har aldri truffet helt riktig første gangen han setter inn diffen, den må ut igjen noen ganger for og få det bra, se at tenna ligger ann som de skal gjøre, skal legges til at det aldri har ryki en bak aksel han har satt opp, ihvertfall ikke p.g.a feil shimsing.

Er man uheldig og får kronhjulet litt mye ifra pinjongen så knekekr man av tenner med engag da, og for langt inn så romler det og bråker som bare det.

Næ, har man råd til og handle diff, men ikke til jobben med og få shimset det opp så kan man heller la være og bytte diff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engasjert silverback snakk her.. ;)

Jeg har vært heldig flere ganger og er sikkert en velsignet mann.

Har hvertfall kjørt i flere år med endel mos og ingen slakke eller grus.

Men sjekket sef. spillet stemte når jeg monterte.

Hos meg gjorde det det,trenger sef. ikke stemme hos andre.

Så gutter og jentutten,dette er jobb for fagfolk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig, begynner det først og ule så er det for seint.

Samme om det er rally eller gate, ingen differ er 100% like og flytter man kronhjul over på en ny klump og hiver inn så blir det ikke likt som det var.

Han jeg og mine bekjente og mange andre bruker har shimset opp flere 100 differ til alt mulig, mest rally og annen motorsport og han sier at han har aldri truffet helt riktig første gangen han setter inn diffen, den må ut igjen noen ganger for og få det bra, se at tenna ligger ann som de skal gjøre, skal legges til at det aldri har ryki en bak aksel han har satt opp, ihvertfall ikke p.g.a feil shimsing.

Er man uheldig og får kronhjulet litt mye ifra pinjongen så knekekr man av tenner med engag da, og for langt inn så romler det og bråker som bare det.

Næ, har man råd til og handle diff, men ikke til jobben med og få shimset det opp så kan man heller la være og bytte diff.

Dette stemmer, det er avvik på alle akslingene, samt slitasje på brukte deler. Man kjøper vel ikke en ny diff, pakning til diffhuset, ny diffolje og bruker masse tid og penger på dette, så kjiper man ut pga man ikke vil kjøpe et par shims??

Det er jo litt drit om akslingen får halvert levetid, eller kanskje enda mindre, pga. man sparte en tusing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider