Gå til innhold

Blir dette godkjent under EU-Kontroll?

Ranger emnet


KennyW

Anbefalte innlegg

Litt sært spørsmål på siden; Bygd om bilen min fra 3- til 5-dørs, og da havna bensinpåfyllinga til fremre tank inni kupè(det gjorde den før og, men riktignok med slange ut igjennom siden på bil til tanklokk)

 

Nå har jeg satt tanklokk på røret som kommer opp inni kupè, men lønner kanskje å bygge seg en diskrèt kasse rundt for å ikke få noe pes?

 

(ja, alt er tett for de som lurer)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XENON=2, andre påstander kan jeg legge død her med engang. Så kom ikke her å lek tøff :P

 

feil lysjustering=2 ja, er det kun det som er feil på bilen for å få den godkjent, så er det vanlig folkeskigg å justere de.

 

du kan legge en svær kveita baki på 50kg uten av du skal få mangellapp på det. Eneste som kan få mangel på er sikring på + kabel til forsterkeren. Men det har du nok.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Def. nær og fjernlys er 2er feil på lik linje med for sterk lysstyrke, feil innstilling, lykter som ikke er E-merkede, eller på annen måte ombygd.

Veldig fint om noen gidder å sjekke litt før de slenger ut påstander om ting de overhodet ikke har greie på.

Veldig smart å påstå at det å blende alle du møter ikke har noe med trafikksikkerhet å gjøre

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om folk som har hatt trøbbel med xenon på EU.

Min skal snart inn, får se da :)

 

Når man blir stoppa på teknisk med ettermonterte xenonlys som ikke oppfyller krav får man vel anmerkning på EU og skulle en tro? Er vel sikkert som alt annet, møter du feil person er det gjort.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ha automatisk lysjustering og lyktespylere på bilen med Xenon nærlys. Dette sitter trolig originalt på en A3 regner jeg med.... Er hvertfall det på '89 Coupeen til kjæringa...

Tviler på at bilen har automatisk lysjustering!!!! I tillegg skal xenonsettet væra e-merka og lyktene skal væra godkjente for xenon.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xenon er ikke 2er. Har hatt biler som har blitt godkjente, uten anmerking. Har ingenting med trafikksikkerhet og gjøre.

 

Du må gjerne komme ut av eggeskallet ditt og fortelle meg det der på nytt.. Xenon på fjernlys er ~OK, da det ikke skal blende motgående trafikk uansett, men xenon ettermontert i halogenlykt enten i nærlys eller grøftelys er jo meget trafikkfarlig. En halogenreflektor som er bygd for halogenpærer sprér lyset på en måte. Xenonpærer i halogenreflektor som å få 4stk 1000-metringer rett i øynene når en skal stå opp om morningen. Altså ikke særlig behagelig. Det at du har justért lyset spiller ingen rolle.

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår