Gå til innhold

Syns bilen min går dårlig(1.8T)

Ranger emnet


Chriis

Anbefalte innlegg

Hei jeg har byttet filter,resikuleringventil på passaten min, men syns etter at bilen går sikkelig dårlig !

 

Fler som har testa den,som menere at skulle vært litt mere fart i bilen!

 

Noen som kan hjelpe meg med feilsøke ?

 

Bytta filter til et power filter på ts-racing ! Men er kanskje det er no mer jeg må gjøre enn bare sett den rett på ? kan godt ta et bilde for vise ?

 

Hilsen en nøden mann !

 

Beklager viste er mye skrive feil,har skrive lese vanskler ;P

Vw Passat sedan 1.8T 99 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skrive litt jeg og da, iom at det stort sett var jeg som monterte hele greia.

 

Bilen har 'alltid' lugget litt mellom 3-4000 rpm ca. Monterte filteret med LMM på, så det skal være i orden.

 

Resirken var fra tsracing og er i bunn og grunn helt lik den orginale, bare i metall, og har utskiftbar fjær, fulgte med 3 stk.

 

Monterte resirken helt på samme måte som den gamle satt, og iom at den faktisk lager den søte poff-lyden, så viser vel det at den sitter som den skal, hadde vel aldri åpnet seg om slangene var satt feil.

 

Var også en som påsto at en av slangene skulle blendes(tettes), men det er vel helst ved montering av dumpventil?

 

Og jeg kan skrive under på at bilen går dårlig, selv om den orginale 150hk 1.8T ikke har allverden å gi uansett.

Ånei du, sa han. Dette er nok ordentlig tyskerstål det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... syns da min 1.8T går relativt bra jeg, men den trenger høye turtall. Min er en 99modell. Prøv en 1.8L vanlig Passat.. da skal dere se at T versionen ikke er så ille ;). Men seff, det er ikke noe Porche dere har handle heller da, selv om det er en turbo der..

 

Men i "Chippa" tilstand er den jo endel bedre, men den koster da også endel mer i service og drivstoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være mulig du/dere har vært uheldige og skadet LMM da dere monterte settet... Også mulig at en vakumslange ikke sitter som den skal eller har havnet i klem? Kontroll av LMM kan gjøres enkelt ved å svinge innom ett verksted som kan lese ut feilkoder via OBD eller så skal den lille tynne tråden som er midt inne i LMM bli nærmest rød da du stopper motoren etter ett par min gange. Dette for å rengjøre for event. urenheter, støv el.lign. inne i LMM. Hvis den ikke gjør det (må sjekkes om kvelden eller i mørkt rom) er det stor sansynlighet for at LMM har blitt skadet. Kan også være lurt å kontrollere at fjera som sitter inne i resirk sitter korrekt og at ventilen fungerer korrekt.

Torbjørn Wold-Hansen towoha@gmail.com

Citroen Berlingo 1.4L 2006, Toyota Corolla 1.3L 1978, Toyota Previa 2.4L 2001, Sierra Cosworth 2.0L 1990, Subaru Impreza Sti RA 2.0L 1995, Subaru Forester 2.0L 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrT_Norway: Will do. Har en kamerat med Passat også, høre om å få låne LMM'en hans å se om det blir bedre da. :)

 

Det er riktig at LMM skal stå slik at pilen på utsiden av den peker samme vei som luftstrømmen? Altså "inn mot motor"?

Ånei du, sa han. Dette er nok ordentlig tyskerstål det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrT_Norway: Will do. Har en kamerat med Passat også, høre om å få låne LMM'en hans å se om det blir bedre da. :)

 

Det er riktig at LMM skal stå slik at pilen på utsiden av den peker samme vei som luftstrømmen? Altså "inn mot motor"?

 

Ja luftstrømmen skal gå samme vei som pilen på LMM

Torbjørn Wold-Hansen towoha@gmail.com

Citroen Berlingo 1.4L 2006, Toyota Corolla 1.3L 1978, Toyota Previa 2.4L 2001, Sierra Cosworth 2.0L 1990, Subaru Impreza Sti RA 2.0L 1995, Subaru Forester 2.0L 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår