Gjest Skrevet Juli 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2008 Vreid er herlig. "Eldast uten og gro" er sovesang :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finisa Skrevet Juli 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 Cor Scorpi var SKAMRÅTT! Hvorfor har jeg ikke hørt om de før, tro? De har vel ikke promotert seg så altfor mye, men kommer seg når de deltar på ting som karmøygeddon :) Som sagt, ren tilfeldighet at jeg kom borti de :) Vreid var bra saker det, flere likhetstrekk med Cor Scorpii :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Juli 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 Ser det at mesteparten av folkene her ikke hører på den ALLER svarteste metallen, men det er jo en smakssak det :) Må nesten benytte en sjanse til og promotere litt; "Dødsengel" kommer vel snart med skive, tenker jeg :D Lokalt band herfra, utrolig dyktige musikere! Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marry Skrevet Juli 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2008 Anbefaler på det varmeste Dreamtheater, de gamle albumene er bedre enn de nye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Juli 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2008 Images and words <3<3<3 Maiden på Lerkendal var KONGE!!!!! Fyameg, jeg er gjenfødt! Avenged sevenfold rocka mildt sagt de og! :D :D :D :D :D Siter -81 Lada 1300S En rullende livsstil -07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car <<=== Stripa, verdens kuleste kattepus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Juli 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2008 For dem som ikke har hørt: Storm - oppi fjellet link: Nå har vi sagt det vi ville si Oppi fjellet oppi fjellet For norske brødre som alt vil gi Oppi fjellet oppi fjellet Skogtroll varsler en grusom død Der Fenris-ulven hørte samme glød Oppi fjellet oppi fjellet Oppi fjellet oppi fjellet Blant de første black metal sangene i Norge og resten av verden. (har jeg blitt fortalt, rimelig diskuterbart tema) For min del, så er det mest Metallica, Iron maiden, COB, In Flames, litt mayhem osv. Mye av svart metal er rett og slett litt for skummelt.. :hide Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46_Coupè Skrevet Juli 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2008 Noen som skal på SlipKnoT konsert i Spektrum 10.nov da? Oppvarmings band er Machine Head og Children Of Bodom! :D Siter '99 Bmw 320Ci *Automote* Link: http://www.bilforumet.no/3-serien/204886-e-46-coup-automote.html - Rolling low isn't just a mod, its a lifestyle - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finisa Skrevet Juli 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2008 CoB som oppvarming faktisk :) Dægern, hvorfor har jeg ikke hørt Storm før, det var genialt, elsker norsk norrøn metal :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2008 De har vel ikke promotert seg så altfor mye, men kommer seg når de deltar på ting som karmøygeddon :) Som sagt, ren tilfeldighet at jeg kom borti de :) Vreid var bra saker det, flere likhetstrekk med Cor Scorpii :) Vreid er vel det som er igjen av Windir, mens Cor Scorpii har en eller to medlemmer fra Windir. Så det skulle jo egentlig bare mangle :P Windir, Cor Scorpii og Vreid har veldig mange likhetstrekk. Synes alt er skamrått jeg ^^ For dem som ikke har hørt: Storm - oppi fjellet link: Nå har vi sagt det vi ville si Oppi fjellet oppi fjellet For norske brødre som alt vil gi Oppi fjellet oppi fjellet Skogtroll varsler en grusom død Der Fenris-ulven hørte samme glød Oppi fjellet oppi fjellet Oppi fjellet oppi fjellet Blant de første black metal sangene i Norge og resten av verden. (har jeg blitt fortalt, rimelig diskuterbart tema) For min del, så er det mest Metallica, Iron maiden, COB, In Flames, litt mayhem osv. Mye av svart metal er rett og slett litt for skummelt.. :hide Eh? Første black metal sang? Det der er jo ikke black metal egang. Det er Satyr fra Satyricon og Fenriz fra Darkthrone som ville lage en hyllest til norge. Plata "Nordavind" kom ut i 1995. Kan vel kalles folk-metal. Jeg lurer seriøst på hvor du fikk den infoen i fra. Vedkommende må jo være riv ruskende gal. I beste tilfelle skammelig feilinformert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46_Coupè Skrevet Juli 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2008 CoB som oppvarming faktisk :) Dægern, hvorfor har jeg ikke hørt Storm før, det var genialt, elsker norsk norrøn metal :) Selvfølgelig er CoB oppvarming, Slipknot er jo et heftig band! Syke folk som tar av på scena! Var på dem for ca 3 år siden sist dem var i norge, helrått! Hvis dere ikke liker musikken til Slipknot, sjekk ut Stone Sour, samme vokalisten, Corey Taylor, og en gitarist eller bassist fra Slipknot som er med.. Siter '99 Bmw 320Ci *Automote* Link: http://www.bilforumet.no/3-serien/204886-e-46-coup-automote.html - Rolling low isn't just a mod, its a lifestyle - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fenderking28 Skrevet Juli 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2008 black sabbath og ozzy rules:worshipbm: Siter bmw e34 Hater parkeringsvakter og politi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juli 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2008 Hmm blir ikke mye tid til intens metal i forhold til før, men noe hører jeg enda. Har alle standardutgivelsene til Dimmu Borgir originalt, pluss noe på vinyl :) Favorittene er vel - Dream Theater - Dimmu Borgir - Old Man's Child - Children of Bodom (gammelt er best!) - In Flames - Pagan's Mind - Rhapsody (hahaaa) - Ensiferum - Borknagar - Amon Amarth - Trivium Ellers har jeg hørt på mye sykt som Deicide, Brujeria, Panzerchrist osv.... Har spilt gitar i div metal prosjekter oppigjennom, sjekk gjerne ut In Vain eller Mighty Warriors of the Dragonsword på nrk.no/urort (Mighty Warriors er IKKE seriøst ment :)) http://www11.nrk.no/urort/artist/MightyWarriorsOfTheDragonSword/default.aspx http://www11.nrk.no/urort/artist/INVAIN/default.aspx Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Juli 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2008 som de fleste vet så blir nye sjangrer til gradvis fra eksisterende sjangrer. Iron man er godkjent av flere som den første metal sangen, men sammenligner du den med dagens metal så er den helt annerledes. At Oppi fjellet ikke er den første black metal sangen, det kan godt være riktig det, men ja, fikk det fortalt, har aldri intr meg så veldig om hva som er først/sist/nytt, intr meg for det som er bra jeg. ;) Åssen var Metallica konserten dere som var der? Var James like hes som i fjor? Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Juli 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2008 Jeg syns Metallica konserten var bra :) Nå var ikke jeg der ifjor men merket ikke noe gale med stemmen hans nå iallefall? Var dog noe dårlig lyd i begynnelsen av konserten men det kom seg heldigvis litt utover :) Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Juli 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2008 hehey, at eg ikkje har tenkt på den her tråden før :P Vreid og Cor Scorpii var interesangt, undersøke dei no en fin måte å oppdage ny musikk på er http://www.last.fm anbefalast ;) kan nevne ett band dei fleste sikkert ikkje har fått med seg, Die Apokalyptischen Reiter (du lære deg stavinga etter kvart :D ) ikkje spesielt høgtidelige av seg :P *kopiere liste frå nettby* AC/DC Amon Amarth Anthrax Arch enemy Borknagar Children of bodom cradle of filth Dark tranquility Darkthrone Dimmu Borgir Die Apokalyptischen Reiter Einherjer Emperor Ensiferum Finntroll In Flames (gamle...) Immortal Iron maiden Jokke og valentinerne Keep of kalessin Metallica Motörhead Nile Norther Old man's child Opeth Pantera Satyricon Taake Testament Thyrfing Tømmermenn Windir under utvikling :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg