Mogwai Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Nei :P Slipknot spiller i b Drop H/B ja! Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 B.T.i skrev: "Det heter Drop D, det du tenker på er bruken av 7-strengers gitar med en lav B/H som 7-streng. F,eks Head og Munky(Korn) bruker dette:)" Jeg har spilt gitar i rundt 13 år, og har spilt både Korn, Slipknot og mye annet. Fullstendig klar over at Korn spiller med 7strengere. Korn spilte lenge med 7strengs gitar med en hel tone nedstemt gitar, altså med A som øverste streng i stedet for H. Ingen dropping av kun øverste streng her. Slipknot har derimot spilt med standard 6strengsgitar nedstemt én og en halv tone, i tillegg til å droppe øverste strengen fra Db til B/H ... Skal du diskutere mer på ting du tydeligvis ikke vet? Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 B.T.i skrev: "Det heter Drop D, det du tenker på er bruken av 7-strengers gitar med en lav B/H som 7-streng. F,eks Head og Munky(Korn) bruker dette:)" Jeg har spilt gitar i rundt 13 år, og har spilt både Korn, Slipknot og mye annet. Fullstendig klar over at Korn spiller med 7strengere. Korn spilte lenge med 7strengs gitar med en hel tone nedstemt gitar, altså med A som øverste streng i stedet for H. Ingen dropping av kun øverste streng her. Slipknot har derimot spilt med standard 6strengsgitar nedstemt én og en halv tone, i tillegg til å droppe øverste strengen fra Db til B/H ... Skal du diskutere mer på ting du tydeligvis ikke vet? Hvis du ser nøye etter så slettet jeg siste innlegg da jeg så hva du skrev.. Du er ikke den eneste som "rasper på eggdeler" for å si det sånn. Jeg antok at det første innlegget var en ren misforståelse, og at det var ment Drop D i og med at det er mer "vanlig", og at Bråthen lengre opp her ikke skjønte poenget med en slik tuning osv;) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 La oss alle eggedelerklimprere være enige i at det har blitt brukt en hel drøss med forskjellige stemminger siden omtrent tidenes morgen. :) Rett skal være rett,men hovedpoenget er at det er fet musikk. :D Hører på det meste innen metal. men kan nevne noe norskt.. SAGH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Apropo Aceofspades, så nettopp Slipp Jimmy Fri, og der spilte de nettopp denne med Motörhead:thumb Lemmy må være den største livsnyteren noensinne:p :thumb Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Er endel bra norsk metal, sjekk forresten ut Nye plata til El Caco er veldig bra (kjenner vokalisten,trimma en sykkel for ham :D ) Men,selv om jeg er biased,så er den faktisk veldig bra. Ellers bør noen kanskje huke tak i Die So Fluid - Spawn Of Dysfunction ... barsk kvinnelig vokal,og ok trøkk. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Håhåhå! Dette var tråden sin! Har ikke lest hele men et par sider! Godt at det er noen her med musikksmak ja! Jeg var på Maiden i Valle Hovin 24.jul. Det er noe av det beste jeg har gjort med buksene på. Tok seriøst helt av. Og jeg kan si med en gang at oppvarminga Avenged Sevenfold var vanvittig bra live! Jeg hører på mye innen metal, kan nevne noen: -Iron Maiden -Killswich Engage -Dimmu Borgir -Disturbed -Iced Earth -Hammerfall -Blind Guardian ++++++ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Cor Scorpii og Vreid som sovemusik. Herlig ^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet August 29, 2008 Rapporter Share Skrevet August 29, 2008 Tysk tung metall: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 29, 2008 Rapporter Share Skrevet August 29, 2008 Må innrømme at Mötorhead er fet musikk å kjøre bil til... Spes Damage case, killed by death, ace of spades, jailbait og noen fler jeg ikke kommer på... VEit ikke helt om det er metal men det er jo litt tung Rock'n'Roll. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet August 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2008 Motörhead er sjef, ferdig arbeid. Men hvis det ikke er metal nok, kan vi jo fyre litt Sepultura! Orgasmatron: http://uk.youtube.com/watch?v=qT4YYwQz_9A&feature=related Sitter og har et aldri så lite Sepultura-kick her. Var vel noe av det første jeg hørte på av metal back in the days! Mye snadder... Refuse/resist: http://uk.youtube.com/watch?v=8LUP7q8w1LY&feature=related Ratamahatta: http://uk.youtube.com/watch?v=QzFtU3k2oa0&feature=related Kunne fortsatt i hele kveld. Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bråthen Skrevet September 29, 2008 Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 F,eks Pantera`s Darrel Abbot(Dimebag) brukte denne teknikken ofte, og Pantera er da Metal eller?:) Blir litt som å kalle Guns`n Roses for pop:p Hva for en ''teknikk''? Nu Metal er IKKE ekte metal! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet September 29, 2008 Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 Norther Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Klint likt children of bodoom. Men klager ikke, er svak for finsk synth-metal. Tror faktisk jeg skal fyre opp noe Children Of Bodom, når vi først er inne på temaet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Noen som har sansen for Jørn Lande? Aka JORN.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg