Gå til innhold

Finisa - Audi A4 1.8T - 1997 - Xenon montert!

Ranger emnet

Finisa

Anbefalte innlegg

Hei!

Starter en tråd om bilen min, kanskje noen finner noe interresant her :)

Er en A4 1.8T 1997 som har rulla 125000 :)

Har nå gjort en del, nye bilder under!

Bilder 30.06.09

hpim1913.jpg

hpim1928f.jpg

hpim1975.jpg

hpim2107.jpg

hpim2127m.jpg

hpim2132q.jpg

Planene for bilen:

Har gjort:

-Ny girstangpose

-Nye pedaler

-Chip (TS-racing)

-BSR Luftfilterkit

-Alu resirkventil

-Anlegg, høyt. i hattehylle, sub, forsterker og kondensator

-RS4 grill

-19" RS4 felg m/5mm spacere

-Senk 35/25mm

-Lakkert og montert S4 fanger, Rieger infinity sideskjørt og bakleppe.

-Effektanlegg og map

Skal gjøre:

-Toning helt fram

-S-line ratt?

Finn.

Endret av Finisa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, egentlig ganske enig i det.

Har gått å tenkt mye på akkuratt det med bodykit eller lakkering helt ned. Frontfangeren min er skadet, så den skal fornye uansett, da gjerne en med litt mer "stil" i seg, og da kan jeg jo lakkere bilen helt ned. En i bygda som har gjort nettopp det, og syns det ble knallbra.

Når det kommer til senking, så tenkte jeg på 30/20 fjører.

Jeg vil ha litt senk, men ikke altfor mye pga. veiene her i byen er ikke akkuratt "plain raceway" :D

Går greit med 30/20, blir vel uansett bedre enn originalt selv om den ikke blir ultralav?

Felger kommer etter vinteren, vil bruke pengene på chip, vinge og fanger og effektanlegg før vinteren, og heller kjøpe felger når våren kommer.

Angående soting, hva anbefaler dere?

Sprayboks selvsot? proff sot hos verksted? Film er vel jallamekk regner jeg med :P

Keep it coming =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående soting, hva anbefaler dere?

Sprayboks selvsot? proff sot hos verksted? Film er vel jallamekk regner jeg med :P

Sotefilm er vel det beste alternativet om du tenker på ruter :P Det er tricky å få til bra, men kan gjøres med litt tolmodighet.. Bilextra og biltema filmene er bra å øve seg med, da disse er vanskeligere å ligge på enn eks. 3M sin..(koster litt for 3M filmen..)

se på youtube hvordan de gjør det.. mye å lære der:D

proffsoting blir nok best, men koster jo en del det også...

96 A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er prosentvis forskjell på filmene. Du har kølsvart soting (typ Volvo 240), som er 5% eller no, ellers er vel 30-35% vanligst. Rett meg hvis jeg tar feil!!

Pen bil du har, godt utgangspunkt :) Allerede facelift lykter ser jeg, så der er du "ferdig" alt. Hva slags styling hadde du tenkt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er prosentvis forskjell på filmene. Du har kølsvart soting (typ Volvo 240), som er 5% eller no, ellers er vel 30-35% vanligst. Rett meg hvis jeg tar feil!!

Pen bil du har, godt utgangspunkt :) Allerede facelift lykter ser jeg, så der er du "ferdig" alt. Hva slags styling hadde du tenkt på?

Hehe, tingen er at i vinter ble bilen visstnok rygget pA, og framfanger ble skadet, lyktene ble knust, sA har de byttet ut med noen riktig knallpene fremlykter :)

Framfangeren er litt trykket inn og lakken er sprukket ganske heftig, men det er jo i grunnen positivt, fekk pruta ned prisen litt pga. det, og den skal byttes uansett.

NAr det kommer til styling, sA er det ganske stright forward.

Jeg har sAnn halveis bestemt meg for A lakkere helt ned isteden for nye sideskjQrt og bakfanger, syns det blir litt jalla i forhold til den fine looken du fAr av original lakkert helt ned.

Jeg vil ha en framfanger som har fine og runde former, noe a la RS4 eller S4 look. Bare til A fremme forslag

Bilen til en her i byen, ny fanger og lakkert ned, syns det ser veldig bra ut.

omgaudino3.jpg

PS: Unnskyld alle "A", "AE" og "Q", men sitter pA en PC med engelsk tastatur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Så bra ut det der! Samme opplegget som meg.. Eneste at jeg ville nok lakkert HELE dørhåndtakene mens jeg var igang (Hva har han tenkt??), og kvitta meg med m3 speila i krom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for S4 fanger. Sølvfarget sedan og S4-fanger passer som hånd i hanske!

Nesten sørgelig at du har montert lys og satt inn sånne matter. Men om du synes det er fint, og vil ha det gjør det jo ingen ting. De fleste har forsjellige meninger, og ville vært dumt om alle kjørte rundt i like biler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider