Gå til innhold

Finisa - Audi A4 1.8T - 1997 - Xenon montert!

Ranger emnet

Finisa

Anbefalte innlegg

Mens jeg venter på at lakken skal godgjøre seg, kan vi jo ta en liten update!

Meguiar Deep Crystal System. Step 1-2-3 polerpakke

Meguiar Vaskehanskei Mikrofiber

Meguiar Water Magnet Drying Towel

Meguiar Nxt Gener. Car Wash 1,9 liter

Er bestilt fra http://www.Jegard.no !

Ble ganske så inspirert av "Bilpleie" delen av forumet, mange fine poleringsjobber der :P

Er jo helt sinnsykt hvor stor forskjell det blir før og etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe :)

Nå er jeg midt i lakkeringa, nettopp ferdig med høyresiden :)

Pusset ned, maskerte godt, 2 lag grunning, 3-4 lag lakk og 3-4 klarlakk :)

Nyanseforskjell til tusen, men jeg vet ikke, kommer dette seg når jeg lar den herde noen uker og kanskje polerer det?

bilde014pd6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Du har fått helt feil lakk ser det ut til. Ellers har du hatt alt for lite lakk på.. Det skifter ikke etter noen uker eller polering. Du vet at det er mange forskjellige nyanser innen lakk koden din? Ser ut som du har brukt vanlig sølvspray fra biltema..

Slik så det ut på min etter jeg lakka med boks.. Og der er det helt likt..

http://i136.photobucket.com/albums/q171/brunerune/09.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å helvette :)

Når du nevner det, jeg har en farge som heter Alusilber, den har lakk kode på 4 siffer, LY7M ellerno. Jeg var hos Møller bil i haugesund og skulle ha lakk. De fant fram lakkoden i systemet ved å søke på registreringsnummeret. De hadde desverre ikke lakken inne, men sendte meg opp til fargerike raglamyr med en lakkode på 3 siffer, muligens Y7M, noe jeg ikke reagerte videre på, tenkte kanskje det første ikke betydde noe.

Noen som har peiling på lakk som kan bekrefte at jeg sikkert har fått feil lakknyanse?

Ringer til Møller bil og kjefter de huden full regner jeg med, har lakkert begge sidene, pluss en flekk på panseret og en ved høyre bakdør med denne sprayboksen :|

Edit: Ok ny teori.

Sprayboksen fra Fargerike hadde rett fargekode, LY7M.

Så det er rett farge, men så var det nyanse da.

På en lakkstift jeg kjøpte på Møller for noen uker siden, står følgende kode "LST 0M2 Y7M". Kan dette bety at den lakken jeg skal ha på bilen er LST 0M2 Y7M, og at Y7M bare er basisfargen til lakken?

Eller skal vi tro at LST 0M2 Y7M er audi sin kode for denne lakkkoden, at Y7M/LY7M er rett fargekode, og at Fargerike har gått på en smell når de har blandet lakken?

>.<

Jaja, shit happends.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, who is to blame?

Jeg regnet jo selfølgelig med at denne lakkoden gjorde at jeg fikk en lakk som var lik den som allerede er på bilen!

Audi gav meg lakk-koden og sendte meg til Fargerike, var det da Fargerike som burde spørt meg om nyanse, eller var det møller-mannen som burde ha sagt ifra, evt. gitt ett nummer ellerno som beskrev nyansen?

:|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Stemmer det, er mange forskjellige nyanser innen hver lakk kode. Jeg derimot har faktisk bare en nyanse på min.. som er LY3K. Denne har bare en nyanser, noe som er og var heldig for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævla rart at de ikke skulle spørre meg om nyanse hvis det er flere til LY7M :|

Ringte til Fargerike idag, damen i telefonen hadde ikke så veldig peiling. Hun skrev ned navn og nummer på en lapp, og skulle snakke med de som lagde lakken, så skulle den personen ringe meg opp.

Vel, det har ikke ringt i mobilen min til nå idag, takk for god service! -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update! :)

Vært en tur hos lakkereren på Fargerike og Møller i Haugesund, det skal visst være jævla forbanna vanskeli å finne ut hvilken lakk jeg skal ha -.-

Eneste jeg kom fram til var å prøve en lakk til, mørkere og gråere, anbefalt av karosserifyren hos møller. Det funket forøvrig bra, den mørke og grå lakken er på bakleppa, den første standarlakken til LY7M er på sidene, som jeg nok må lakke om igjen..

Var visstnok et veldig bra tips hvis en av dere der ute har tenkt å flekklakkere, er du usikker på nyansen, velg den mørkeste, da ser man ikke forskjellen så mye så man gjør på sidene til bilen min nå :P

Anyways, vask, lakkrens og voksing unnagjort!

http://www.Jegard.no sendte ikke polishmiddelet, så jeg får vaske på ny, polere og vokse igjen når det blir ettersendt :)

Bilen trenger seriøst en polish, men det ble nå en forbedring iallefall :)

bilde046rm5.jpg

Lyse sideskjørt for the win?

bilde047mi9.jpg

Shiny :D

bilde050rz8.jpg

bilde048cj9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider