Zefiro Skrevet Juli 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 Noen tips til hvordan få ned forbruket på biler generelt. Har nytt std papir filter, pluggene og kablene var nye i fjor, eksos helt ok fortsatt. bilen har innsprut. Men bortsett fra å væra snill med gassen ..har noen noe gode forslag? jeg kjører mye småkjøring så ja da går det mye bensin .. målte den i dag 0.96 på mila ... er egentlig nok med tanke på bensinprisene om dagen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 Er så forskjellig fra bil til bil.. Men man får lavere forbruk ved chip. Om det er så veldig merkbart på sugemotorer er en annen sak. :) Eneste som igrunn hjelper, er å ha motoren PERFEKT justert. Er da den bruker minst drivstoff. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Juli 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 Ny olje skader heller ikke. Pass på å ha riktig trykk på hjula, harde hjul ruller lettere enn slappe med for lite luft. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 Bremsene er også en viktig del forresten.. Om bremsen henger _litt_ på, må motoren slite mer for å få hjulet rundt, ergo mer bensin.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Juli 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 Jeg kan nevne at jeg har ny olje og alu felger. bremsene er nyoverhalte og nye hjul lager rundtom i fjor/vinter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Juli 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 Jeg kan nevne at jeg har ny olje og alu felger. bremsene er nyoverhalte og nye hjul lager rundtom i fjor/vinter. Ny bil :) ellers må du nokk hive ut ting å tang. uansett små-kjøring vill ha sitt forbruk uansett hvilken bil. Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Juli 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 En frisk og fin lambdasonde hvis bilen er gammel. Bytt alufelgene med noe små lette stålfelger og dekk med lav rullemotstand :) "jollemkay" har sansynligvis aldri tatt i en gjennomsnitts alufelg. Er kun dyre smidde kvalitetsfelger som er lette, 'vanlige' felger er tunge som bly og har ingen positiv virkning på besinforbruk(eller kjøreegenskaper for den saks skyld). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Juli 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2008 En frisk og fin lambdasonde hvis bilen er gammel.Bytt alufelgene med noe små lette stålfelger og dekk med lav rullemotstand :) "jollemkay" har sansynligvis aldri tatt i en gjennomsnitts alufelg. Er kun dyre smidde kvalitetsfelger som er lette, 'vanlige' felger er tunge som bly og har ingen positiv virkning på besinforbruk(eller kjøreegenskaper for den saks skyld). Bytte bil er faktisk under vurdering. har hatt bilen jeg snakker om i over 5 år nå.. bilen er en 2000 mod.. .så lamdasonden tilsvarende. Men slike deler er dyrt ..uten at d gir noen garanti for at forbruket går ned ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bulken Skrevet Juli 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2008 det som faktisk hjelper mye er å kjøre så jevnt som mulig, unngå hard bruk av brems og gass! korrekt luft i dekk sparer også drivstoff og reduserer dekkslitasje. AC drar også littegrann. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg