Gå til innhold

Større bremseskive - hva trengs?

Ranger emnet

Johan

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å sette på 288mm slissa skiver bak på Seat Leon'en min. Den har orginalt 256mm skiver. Jeg har 288mm slissa skiver ligende, og det hadde jo vært greit å få brukt de.

Regner med jeg trenger et avstandstykke for å få caliperen lenger ut. Gidder ikke å bytte caliper, da det blir for dyrt.

Noen som har noen tips her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lage adapter?

Tror det alltid er en calipermontasje, selv på orginalt. Det gjelder bare å finnne riktig type montasje som setter caliperen så mye lenger ut at det passer. Vet at noen A4 og A6 kommer med 288mm skiver bak. Kanskje noe her passer???

BTW: Sjekket litt nærmere, og ble litt i tvil om det er 256 eller 233mm skiver bak orginalt... Er ihvertfall 312mm forran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel egentlig aldri en adapter plate originalt for dette.

Enten så har calipper lengere festeører, eller så har navet lengere feste ører.

Ok, så da finnes det ikke noen orginaldeler fra andre modeller som setter caliperen lenger ut?

Da trenger jeg eventuellt et adapter da. Noen som vet om noen som selger sånnt? Og om det er stor jobb å montere?

Bortsett fra adapteret som setter ut caliperen nok til å få plass til den større skiva, så er det vel ikke andre deler en trenger?

Hadde jo vært snedig med større caliper, som står i stil med skiva, men det blir plutselig mye dyrere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt, så kan man ha så stor skive man bare vil, men det hjelper ofte lite hvis du ikke har en skikkelig caliper som tar tak.

Kraft ganger arm..............

litt dumt å ha kraftig caliper bak, da bilen bare snurrer når man trår på bremsen.............

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider