Johan Skrevet Juli 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 Jeg vurderer å sette på 288mm slissa skiver bak på Seat Leon'en min. Den har orginalt 256mm skiver. Jeg har 288mm slissa skiver ligende, og det hadde jo vært greit å få brukt de. Regner med jeg trenger et avstandstykke for å få caliperen lenger ut. Gidder ikke å bytte caliper, da det blir for dyrt. Noen som har noen tips her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Skrevet Juli 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 jollemkay skrev: lage adapter? Tror det alltid er en calipermontasje, selv på orginalt. Det gjelder bare å finnne riktig type montasje som setter caliperen så mye lenger ut at det passer. Vet at noen A4 og A6 kommer med 288mm skiver bak. Kanskje noe her passer??? BTW: Sjekket litt nærmere, og ble litt i tvil om det er 256 eller 233mm skiver bak orginalt... Er ihvertfall 312mm forran. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet Juli 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 Det er vel egentlig aldri en adapter plate originalt for dette. Enten så har calipper lengere festeører, eller så har navet lengere feste ører. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Skrevet Juli 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 otis skrev: Det er vel egentlig aldri en adapter plate originalt for dette.Enten så har calipper lengere festeører, eller så har navet lengere feste ører. Ok, så da finnes det ikke noen orginaldeler fra andre modeller som setter caliperen lenger ut? Da trenger jeg eventuellt et adapter da. Noen som vet om noen som selger sånnt? Og om det er stor jobb å montere? Bortsett fra adapteret som setter ut caliperen nok til å få plass til den større skiva, så er det vel ikke andre deler en trenger? Hadde jo vært snedig med større caliper, som står i stil med skiva, men det blir plutselig mye dyrere.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juli 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 Når det er sagt, så kan man ha så stor skive man bare vil, men det hjelper ofte lite hvis du ikke har en skikkelig caliper som tar tak. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juli 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2008 OndSofa skrev: Når det er sagt, så kan man ha så stor skive man bare vil, men det hjelper ofte lite hvis du ikke har en skikkelig caliper som tar tak. Kraft ganger arm.............. litt dumt å ha kraftig caliper bak, da bilen bare snurrer når man trår på bremsen............. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg