Gå til innhold

Hjelp... Jomfru i nød...

Ranger emnet


Undercover69

Anbefalte innlegg

Noen som har vært borti Gof II 1,8 med K-Jetronic (eller no' sånt) der turtallet pluselig spretter opp i 4-4500 på tomgang? For så plutselig å variere mellom 1000-4000? Den kan fungere greit i flere dager før den plutselig er helt sprø igjen... Siden jeg er jente er det ganske flaut med sånn rusing, alle tror jo selvfølgelig at det er jeg som ikke kan kjøre... Men jeg er altså ikke nær gasspedalen engang... Har fått bytta membranen under forgassern, diverse vacumslanger er sjekka, men vi finner altså ikke ut hva som er galt... Noen som har et tips? Ville satt stor pris på det, for fortsetter det sånn ender bilen opp hos høgger'n...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem på min Golf III 1,8CL og da ble det i orden etter at vi byttet den pakningen under forgasseren.. membranen..

 

utenom dette vet jeg ikke hva det kan være, dessverre..

 

Har du vært innom en VW forhandler? jeg måtte innom 3forsjellige før jeg fant en som hadde vettig peiling på akkurat den type motor.

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Undercover69

Noen som har vært borti Gof II 1,8 med K-Jetronic (eller no' sånt) der turtallet pluselig spretter opp i 4-4500 på tomgang? For så plutselig å variere mellom 1000-4000? Den kan fungere greit i flere dager før den plutselig er helt sprø igjen... Siden jeg er jente er det ganske flaut med sånn rusing, alle tror jo selvfølgelig at det er jeg som ikke kan kjøre... Men jeg er altså ikke nær gasspedalen engang... Har fått bytta membranen under forgassern, diverse vacumslanger er sjekka, men vi finner altså ikke ut hva som er galt... Noen som har et tips? Ville satt stor pris på det, for fortsetter det sånn ender bilen opp hos høgger'n...

 

Okeey.. du sier du har en 1,8 med K-Jetronic? men du har byttet membranen under forgassern?.. for det første så har vel ikke K-jetronic forgasser, men Innsprut. Har du forgasser så har du en søt liten 2e2 Pierburg forgasser. Når disse gasserne begynner å bli sånn.. så kan det være 1000 ting som er galt. Det kan være Autochoken din som har streika.. da vil jeg anbefale å sifte gassern. billigere det enn å få den reparert. Dra på dynga å finn noe som fungerer. Skedsmo Bilopphøgger har 30 dagers returett... Kan ikke si hva som er galt. men noe er det hvertfall:)... har 2e2 gasser selv. Kjøpte 2 stk før jeg fant en som var i orden:).. og husk å ha nok kjøleveske på.. ellers klikker vokstermostaten i gassern. og da klikker det for 2e2 gassern.

 

sånn..

 

(hvis du har gasser er denne infoen nyttig) har du K-jetronic, så lurer jeg veldig på hvor den forgasser membran er montert:)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by steinar

ikke for å ødelegge tråden din men hva gjør egentlig den vokstermostaten?

 

kjølevesken går gjennom denne.. og så sjekker den om hvor mange grader kjøleveska er.. dette påvirker Choke funksjonen.. så hvis denne er føkked.. så vil den tro at bilen er kald. når den egentlig er varm f.eks. Choken går vel også på elektrisitet og Vakum.. så det er mye forskjellig å velge mellom når det gjelder feil..

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vegala

Hvis det er k-jet tronic? bytt styre enhet. dem florerer det av her i landet. vi har hatt samme problem med en lik bil. skikkelig dritt...!

 

 

 

Takk for tipset, får prøve det.... Bilen er jo egentlig for bra for høggern, men blir litt slitsomt når turtallet plutselig ligger på 4000 og jeg nesten ikke får bremsa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår