vegs_e34 Skrevet Juli 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 Hei! skal kjøpe en 87` audi 100 2.2 10v quattro i helga.. I følge wikipedia har denne katalysator og bare 115hk, stemmer dette? merkbar økning om jeg fjerner katta? andre billige tuning tips? mente å lese at det ikke var bare å sette på konfilter på disse, stemmer det? hvorfor? EDIT: Fant nå ut at det er en 2.3e uten kat og 136 hk ;) tuningtips? Mvh Vegar Brøndbo Siter 1996 Bmw 523i 2.5 Manuell. sladdevogn: 86` scorpio 2.8 manuell x: 1992 Bmw 520i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwaudi-freak Skrevet Juli 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2008 Mårn. Tunting til dissa er svært begrensa pga innspruten ikke greier det ( KE-Jetronic ) Det du kan gjøre er kam og justerbart kamdrev, eksos og innsatsfilter kan jo også ta vekk katten eller erstatte det med en " race cat" men detta veit jeg ikke så mye om. Med kam, eksos og filter kan du hente ut en ca 25-30 hk kommer litt ann på. Velox motor skal ha kam til din bil. mvh. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Juli 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2008 10vt motor... ;) Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenlie Skrevet September 1, 2008 Rapporter Share Skrevet September 1, 2008 nei, ikke 10vt motor. 20vturbomotor. 10v turbo går faktisk ikke så mye bedre enn 2,2 KU 138 hk. 20v turbo 3b eller aby fra s2 f eks? bare en tanke.. og ikke akkurat gjort på femten minutter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 spørs helt hvem 10vt du velger.. 165hk, 180hk eller 1B 212hk.. :) Så blædah. De to minste justeres lett til ca 200hk. Og hvis de ikke går noe bedre enn 138hk'n da så skal du få motoren min.. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenlie Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 jadda jadda bruer. men de fleste vet vel at sett fra standardsynspunkt så er 20v mer trimmingsvennlig og holdbart. ingen poeng i og bli fiendtlig her? sant? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet September 3, 2008 Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 jadda jadda bruer. men de fleste vet vel at sett fra standardsynspunkt så er 20v mer trimmingsvennlig og holdbart. ingen poeng i og bli fiendtlig her? sant? Er ikke fiendtlig, bare sa det ;) 20v er enkelt ja. MEn "alle" har det.. Og selvom jeg har en selv jeg driver å bygger opp, syns jeg det nesten er oppbrukt... Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zythius Skrevet Desember 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2008 Jeg slenger meg på her. Jeg har selv en 2.3 E med motorkode AAR og KE3-Jetronic (1992 modell). Det virker som om det ikke er verdt bryet å gjøre disse småtingene for å få noen ekstra hester, eller? På den annen side: når vi kjøper en såpass gammel bil så kan vi neppe forvente at den yter slik den gjorde ut fra fabrikken. Så kanskje en skikkelig renovering av motoren og etterpå litt trimming slik som nevnt i post #2 vil gi oss en stor forbedring allikevel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Desember 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2008 Med eksos, kam osv osv som skrevet så vil du få en mye mer villig motor ja! Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.