Gå til innhold

spm ang. 87` audi 100 2.3 10v quattro

Ranger emnet


vegs_e34

Anbefalte innlegg

Hei! skal kjøpe en 87` audi 100 2.2 10v quattro i helga..

 

I følge wikipedia har denne katalysator og bare 115hk, stemmer dette? merkbar økning om jeg fjerner katta?

 

andre billige tuning tips? mente å lese at det ikke var bare å sette på konfilter på disse, stemmer det? hvorfor?

 

EDIT: Fant nå ut at det er en 2.3e uten kat og 136 hk ;) tuningtips?

 

Mvh Vegar Brøndbo

1996 Bmw 523i 2.5 Manuell.

 

sladdevogn: 86` scorpio 2.8 manuell

 

x: 1992 Bmw 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mårn.

Tunting til dissa er svært begrensa pga innspruten ikke greier det ( KE-Jetronic )

Det du kan gjøre er kam og justerbart kamdrev, eksos og innsatsfilter kan jo også ta vekk katten eller erstatte det med en " race cat" men detta veit jeg ikke så mye om.

Med kam, eksos og filter kan du hente ut en ca 25-30 hk kommer litt ann på.

Velox motor skal ha kam til din bil.

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

spørs helt hvem 10vt du velger.. 165hk, 180hk eller 1B 212hk.. :) Så blædah.

De to minste justeres lett til ca 200hk. Og hvis de ikke går noe bedre enn 138hk'n da så skal du få motoren min..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jadda jadda bruer. men de fleste vet vel at sett fra standardsynspunkt så er 20v mer trimmingsvennlig og holdbart. ingen poeng i og bli fiendtlig her? sant?

 

Er ikke fiendtlig, bare sa det ;)

 

20v er enkelt ja. MEn "alle" har det.. Og selvom jeg har en selv jeg driver å bygger opp, syns jeg det nesten er oppbrukt...

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg slenger meg på her. Jeg har selv en 2.3 E med motorkode AAR og KE3-Jetronic (1992 modell). Det virker som om det ikke er verdt bryet å gjøre disse småtingene for å få noen ekstra hester, eller?

 

På den annen side: når vi kjøper en såpass gammel bil så kan vi neppe forvente at den yter slik den gjorde ut fra fabrikken. Så kanskje en skikkelig renovering av motoren og etterpå litt trimming slik som nevnt i post #2 vil gi oss en stor forbedring allikevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår