Gå til innhold

EPC lyser på 2000 Passat 1.8T?

Ranger emnet


tebein

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en kamerat som har problemer med at bilen hans går dårlig (er en annen post om dette også, men dette er et nytt symptom vi har funnet).

 

Her om dagen var han gjennom vaskemaskinen på en bensinstasjon, og da han skulle starte lyste EPC i instrumentpanelet, rett ved 6000 rpm tegnet på turtelleren. Det var ca. da bilen begynte å gå dårlig.

 

Har søkt litt rundt på nettet ang. dette, men finner veldig vage 'løsninger'.

 

Er det noen her inne som har opplevd noe lignende, eller vet noe om det?

 

Han skal kjøpe diag. kabel senere i dag, så vi får sannsynligvis opp noen feilmeldinger i morgen.

 

Takker så meget for alle svar. :)

Ånei du, sa han. Dette er nok ordentlig tyskerstål det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått opp feilkodene fra vag-com, men ikke slettet og sett hvilke som kommer opp på nytt.

 

Er vel helst denne som det er snakk om da?

 

 

18047 - Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185): Implausible Signal

P1639 - 35-10 - - - Intermittent

 

---------------------------------------------------------------

 

VAG-COM Version: Release 409.1-US

 

 

Chassis Type: 3B - VW Passat B5

Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,57,58,76

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine

Controller: 4B0 906 018 AC

Component: 1.8L R4/5VT 01 0004

Coding: 04001

Shop #: WSC 00028

7 Faults Found:

17746 - Camshaft Position Sensor (G40) Open or Short to Plus

P1338 - 35-00 - -

17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation

P1340 - 35-10 - - - Intermittent

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low

P0102 - 35-10 - - - Intermittent

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-00 - -

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 35-10 - - - Intermittent

18047 - Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185): Implausible Signal

P1639 - 35-10 - - - Intermittent

17521 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S1: Internal Resistance too High

P1113 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 0000 0000

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes

Controller: 8E0 614 111 B

Component: ABS/EDS 5.3 FRONT D10

Coding: 0273004283

Shop #: BB 24332

No fault code found.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 08: Auto HVAC

Controller: 3B1 907 044 D

Component: CLIMATRONIC D2.1

Coding: 05000

Shop #: WSC 00028

No fault code found.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Skipping Address 15-Airbags

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 17: Instruments

Controller: 3B0 920 822

Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V20

Coding: 05145

Shop #: WSC 00440

IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0X1924550

No fault code found.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 19: CAN Gateway

Controller: 6N0 909 901

Component: Gateway K<->CAN 0001

Coding: 00004

Shop #: WSC 00028

No fault code found.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 46: Central Conv.

Controller: 1J0 959 799 AH

Component: 3C Zentral-SG Komf. 0001

Coding: 04097

Shop #: WSC 00028

2 Faults Found:

00943 - Heated Exterior Mirror: Driver Side (Z4)

35-00 - -

00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5)

35-00 - -

 

End --------------------------------------------------------------------------------------------------

Ånei du, sa han. Dette er nok ordentlig tyskerstål det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kontroller sikringene framme i motorrommet. kan vere en komponent som er kortslutta,og da virker ikke de andre komponentene på den kursen. ta av stikk på følerene rundt om kring og lukt etter om det har brent.. men ta belastningstest av batteriet ditt,og da mener jeg test hvor du koppler på en batteritester ikke voltmeter rett oppå. (kan også måle syrevekta og kontrollere nivå men er mye lettere med batteritest-får du utskrift om tilstanden.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isbil: Hvor lenge er det garanti på sånt, vet du det?

 

Finn: Ikke så dumt det med sikringer og diverse, har jo vært vann inne i bildet her, dog bare utenpå bilen, men kan jo fort lure seg frem her og der! :)

Ånei du, sa han. Dette er nok ordentlig tyskerstål det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner nå å lure på om den EPC feilen bare var et engangstilfelle, da denne er blitt borte. Fant ut at resirken hadde blitt satt på feil vei.

Regner med trykk fra turbo skal komme i bunn, så lille tynne vakuumslangen i topp, så tilbake til luftslangen rett etter luftfilter skal inn på siden.

 

Tror også noen av de feilene som er postet lenger oppe her er eldre feil, da vi har slettet feilene, og ikke får opp på langt nær alle igjen.

 

Regner med det er denne feilen som er greia, iom at resirken ikke virket på riktig måte:

 

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-00 - -

 

 

 

http://wiki.ross-tech.com/index.php/17965/P1557/005463

Ånei du, sa han. Dette er nok ordentlig tyskerstål det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår