Torak Skrevet Juli 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 Hei! Som alle vet skal det ikke så mye til før stoffinteriør blir skittent, da spesielt gulvmattene. Hva er den enkleste, beste og kjappeste måten å få de rene på? Jeg liker å ha det rent i og utenpå bilen til enhver tid(spesielt nå, da jeg faktisk har en bil som jeg synes fortjener å være ren hele tiden), så hvis noen har gode tips så kom med dem! Takk :) Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrT_Norway Skrevet Juli 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 Hei=) Det enkleste og raskeste og veldig ofte det beste er å dra til en bilpleie salong. De tar alt fra 100,- og oppover for en enkel innvendig rens. Men hvis du vil ha det garantert "spotless" ville jeg gjort det selv med proff utstyr. En skikkelig suger med gjenvinnging av rensevesken må da til. Dert går ann å få lånt/leid på forskjellige steder de selger tepper o.l. for en billig penge. Mattene på gulvet er ikke dumme å bytte ut til matter med litt opphøyde kanter slik at ed samler opp all småstein og drit du drar med inn i bilen. Ellers er det smart å ha noen "Vipes" for dashbord liggende, gjerne med litt "shine" i slik at dash'n alltid ser ren og pen ut =) Siter Torbjørn Wold-Hansen towoha@gmail.com Citroen Berlingo 1.4L 2006, Toyota Corolla 1.3L 1978, Toyota Previa 2.4L 2001, Sierra Cosworth 2.0L 1990, Subaru Impreza Sti RA 2.0L 1995, Subaru Forester 2.0L 1999 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Juli 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 Se der ja. Takk :) Mattene er i stoff og skal ikke byttes ut da de hører til bilen :) Det finnes ikke noe middel jeg kan spraye på, la det virke noen minutter, for deretter å støvsuge mattene rene? De er ikke veldig skitne, men litt. Så har jeg svart skinninteriør. Er det en god investering å gnu på litt "skinn-behandling/krem"? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Juli 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 Interior Cleaner + interiørbørste renser utrolig bra. Tørk over med en litt fuktig microfiber-klut for å fjerne produktrester. Leather C&C er konge til både rens og vedlikehold av skinnseter. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Juli 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2008 Da ble det leather C&C jeg går for. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morken Skrevet Juli 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2008 bøtte, varmt vann, klut, salmjakk og litt muskelkraft. Det renser alt, kanskje litt white spirit på de værste flekkene. Skinn, spør på møbelringen eller noen som forhandler skinnsofaer. de har nok peiling på hvordan du skal få fornyet skinnet:) Siter Åååå, det var seks HØØØYRE ja! Audi 90 Quattro 20v Prosjekt Volvo 240 GL Bilcross Hanomag Henschel F25 Russebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Juli 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 bøtte, varmt vann, klut, salmjakk og litt muskelkraft. Det renser alt, kanskje litt white spirit på de værste flekkene. Skinn, spør på møbelringen eller noen som forhandler skinnsofaer. de har nok peiling på hvordan du skal få fornyet skinnet:) Skinnet er rent og pent, så det er kun å fornye det jeg trenger. Blir spennende å se om det blir noe forskjell når jeg får det jeg bestilte. Ellers, takk for svar :) Det med forhandlere av skinnsofaer var slettes ikke en dum idé. Skal høre med dem hvis jeg ikke blir fornøyd etter behandlingen med produktet jeg bestilte. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shine Skrevet Juli 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2008 Mattene sprayer du med interiørsåpe,og lar den virke en god stund. Spyl deretter med høytrykkspyler. Blir vel ikke så mye enklere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Juli 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2008 rensemaskin.... Bare å rense setene til 3 stk i familien og ta seg betalt og du har en "gratis" maskin http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=832 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar-Grønn Skrevet Juli 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2008 Nylon vask til 20kr hos din lokale dagligvarehandel fikser biffen. Masse bilder i linken: http://www.mercefreaken.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=1951 Siter Lada 2107 1600s 86' Boble 53' Mercedes Benz W123 76' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg