Gå til innhold

Importere Audi A4 fra USA?

Ranger emnet

JøranD

Anbefalte innlegg

Aller først: Hei! Min første post så jeg får være litt høfflig å si "hei" :)

Jo altså, min svigerfar bor og jobber i USA. Han snakker ofte om europeere som sender biler "hjem" fordi dollarkursen er så lav. Er det noen av dere som vet noe om import av ny bil fra USA? Tror dere det er mye å spare?

Jeg kunne veldig godt tenkt meg nye Audi A4 og svigers sier han kan sende dersom jeg vil. Må nok betale selv, da .)

Takknemlig for alle tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å sende bilen over dammen (Atlanteren) koster jo også et beløp, dessuten må du uansett betale den samme avgiften enten bilen kommer fra USA eller f.eks Tyskland. Du kan nok spare mange kroner på å importere selv, men å importere en tysk nybil fra USA i stedet for fra hjemlandet virker på meg som å gå over bekken etter vann, til tross for lav dollarkurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å sende bilen over dammen (Atlanteren) koster jo også et beløp, dessuten må du uansett betale den samme avgiften enten bilen kommer fra USA eller f.eks Tyskland. Du kan nok spare mange kroner på å importere selv, men å importere en tysk nybil fra USA i stedet for fra hjemlandet virker på meg som å gå over bekken etter vann, til tross for lav dollarkurs.

Det er faktisk mange tyske biler som er billigere i USA enn i tyskland.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så vet jeg ikke, er ikke de bilene jeg bryr meg om liksom.

Frakten med forsikringer og sånt, kommer på ca 10000,- ihvertfall.

Er jo bare å søke litt på nettet og finne en du liker, så regne ut importen. Er jo lett å finne ut av priser og sånt da.

Se i autotrader.com f.eks

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Beklager at jeg ikke har fått vært å svart dere.

Når det gjelder transport, så koster det ca. $2000.

Jeg sjekka hos Audi i Tyskland nå, billigste model kostet 25900euro. Samtifig har min Hviterussiske kone sjekket prisen på rimeligste utgave i Hviterussland. Hun fikk oppgitt $20000, altså rett i overkant av 100k. Dette finner jeg ganske rart, at det skal være såååå billig i Hviterussland! Men, det er Audi forhandleren i Minsk som har oppgitt denne prisen, så jeg skal prøve å undersøke litt til. Dersom det er noe i det, så kan jo det være interessant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holy crap, billig da. Jeg må finne meg ei østblokkdame selv. Genialt! :)

Joda, jeg mente også det. Litt i overkant billig. Så jeg ba kona sjekke igjen. Det viser seg at selger har blingset mellom dollar og euro, hvilket jo utgjør endel :) Vel, da jeg har fått alle tall blir en A4 med 160HK, Xenon og skinnseter å komme seg på ca. 24000 euro. Med avgifter er det vel ikke voldsomt mye å spare på å importere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider