Gå til innhold

Ascona B som første bil?

Ranger emnet


mjelcus

Anbefalte innlegg

Er vel greit å kunne skru litt, eller ha noen som orker å skru/lære deg å skru om du skal ha gammel Opel som førstebil. Evt. kan du jo finne et feilfritt eksemplar, er jo mye bra oppussa biler til salgs. Hvilken prisklasse tenker du på?

 

Jeg har lært følgende filosofi; se etter karosseriskader, lakkfeil og rust. De fleste kan fikse mekaniske og elektriske feil i en garasje, men å begynne å rustsveise og lakkere er litt verre. Se etter rust i dørken, kanalene og hjulbuene. Med hammer og skrujern. Og se rundt disse gummipluggene som står i karosseriet under bilen og i bagasjerommet, om disse er dårlige eller mangler kommer det fukt og rust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det kommer til ascona b så er det karosseriskader og rust som er det viktigste å sjekke. så man har et god grunnlag å starte på..

 

her er et bilde som illustrerer plasser hvor rust/skader oppstår..

schw1.jpg

 

 

resten kan fikses/byttes lett som motor/gir/understell osv... det som også er viktig å tenke på når man kjøper gammel bil, er deler. heldigvis for ascona b så er det forsatt ennda et godt bruktmarked og nye repro deler blir produsert i tyskland.

 

 

noen links osv...

 

jeg kan også anbefale deg http://www.opelmotorsport.com/ er masse b ascona folk der, koster noen kroner i året å være medlem men man får noen gode fordeler også da, så det er verd det.

 

hvis du nå vil tjuv starte på litt mekking så kan du kjøpe deg ascona b haynes reparasjons bok her -> http://www.automobilia.no/

 

her er noen salgs brosjyrer og masse info om ascona b -> http://www.ascona-junior.de/index.html , http://www.mancona.de/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel greit å kunne skru litt, eller ha noen som orker å skru/lære deg å skru om du skal ha gammel Opel som førstebil. Evt. kan du jo finne et feilfritt eksemplar, er jo mye bra oppussa biler til salgs. Hvilken prisklasse tenker du på?

 

Jeg har lært følgende filosofi; se etter karosseriskader, lakkfeil og rust. De fleste kan fikse mekaniske og elektriske feil i en garasje, men å begynne å rustsveise og lakkere er litt verre. Se etter rust i dørken, kanalene og hjulbuene. Med hammer og skrujern. Og se rundt disse gummipluggene som står i karosseriet under bilen og i bagasjerommet, om disse er dårlige eller mangler kommer det fukt og rust.

 

Tenkte kanskje en veteran, men da kommer de opp i rundt 30.000. Det blir kanskje litt heftig. Men det koster jo så godt som ingenting og ha de da. Kan faktisk FÅ en eldre kadett stasjonvogn! Men den er godt med rust på :D

 

Når jeg føsrt skal kjøpe tror eg at eg tar med meg en som kan hjelpe etter problemer.

FULL RULLE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ytre Sogning og dao ;-P

 

Kan godt tenke meg Ascona B sjølv, men har ikkje fått meg det endå, enten for dårlege, for dyre, elle dei e for langt vekke :-(

Men steikje ke tøffe bila!!!

 

Ytre sogning blir feil :P Hehe!

Foretrekker vestlands gutt!

Men er en del i bergen så det blir ikkje Så vanskelig å få tak i.... Tror eg!

FULL RULLE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår