Gå til innhold

Mitsubishi Lancer WRC 04 bilder

Ranger emnet


Pudding

Anbefalte innlegg

Originally posted by M 4-life

skinnet bedrar......

bilen ser ut som ei skikkelig kule, men den er en av de mest konservative bilene i hele "world rally championship"

 

De sier så...men de sier ikke hvorfor.

Evo'en er jo den mest suksess rike wrc bilen noen gang, så om noen bønder fra Norge sier at den er så ille, trenger ikke bety så utrolig. Vi får bare se til høsten. Evt neste år.

 

;)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Helios

hmmz.. de siste åra har jo den Evo'n bare blitt styggere og styggere.. gruer meg til neste versjon egentlig..

 

Det er leit å høre at dere ikke synes at stylingen på bilen er homo nok... :)

 

Det jeg reagerer mest på med denne bilen er at de I følge MMSP (Mitsu motorsport) har konstruert nesten 6000 nye deler på bilen i forhold til forrige WRC utgave, men det ser ut til at de glemte et par ting da bilen har 5-trinns manuell (H-mønster ?) kasse, vanlige "passive" torsen differ og ikke vannavkjølte bremser . De andre teamene har vel hatt dette i diverse år inkludert forrige WRC bilen til Mitsu om jeg ikke tar feil. Er veldig spent på å se om bilen hevder seg da jeg ikke kan tenke meg at de har gjort disse valgene av økonomiske grunner.

De luftige skjermene har vist alt å gjøre med kjøling av motor.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAu, men den kassen til EVO'n er ikke sekvensiell. Skulle tro de tapte tid på å vingle med stikka i forhold til resten som har sekvensielle semiautomatiske kasser.

 

Det meste om bilen og satsingen står her: http://www.lancerevoclub.org/rally/wrc/evo-wrc-04.shtml

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

 

Det er leit å høre at dere ikke synes at stylingen på bilen er homo nok... :)

 

 

At jeg syns den var stygg betyr at jeg ikke syns den er Homo nok?? eller antyder du at jeg er homo fordi jeg ikke liker utseendet på den?? latterlig påstand isåfall.. jeg liker egentlig ingen av EVo'ne til Mitsubishi no særlig.. men nå i år har dem satt rekord i mislykket utseendet etter min smak.. men så foretrekker jeg biler som ikke ser ut som dem hører hjemme i star trek da..

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

JAu, men den kassen til EVO'n er ikke sekvensiell. Skulle tro de tapte tid på å vingle med stikka i forhold til resten som har sekvensielle semiautomatiske kasser.

 

Det meste om bilen og satsingen står her: http://www.lancerevoclub.org/rally/wrc/evo-wrc-04.shtml

hvor står det at den ikke er sekvensiell?? så da slik ut på tv2. var sekv i den forrige wrc bilen..

 

 

dette er en så simpel wrc bil at på et normalt rally så vil den ha problemer med å være nærmere enn 1 sek pr km...dvs.. 10 kjørte km---> 10 sek bak.. hvertfall etter spesifikasjonene å dømme..

 

og styling/aerodynamikk kan oxo se pent ut.. de andre teamene har klart det hvorfor ikke mitsu?

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

hvor står det at den ikke er sekvensiell?? så da slik ut på tv2. var sekv i den forrige wrc bilen..

 

Det står her http://www.lancerevoclub.org/rally/wrc/evo-wrc-04.shtml

Jeg mener også at de nevnte det på TV2 sporten på søndag.

 

Originally posted by Helios

At jeg syns den var stygg betyr at jeg ikke syns den er Homo nok?? eller antyder du at jeg er homo fordi jeg ikke liker utseendet på den??

Styling er homo. Funksjon har alltid gått foran form i motorsport, men noen ganger klaffer det med begge.

Beklager hvis du plutselig ble usikker på din egen sexualitet av det jeg skrev. Jeg kjører jo en av de mest homo bilene av alle og kan derfor koste på meg slike kommentarer :)

Kommentaren min var vel egentlig til alle her som sutret over at bilen ikke var pen nok.

Jeg personlig synes den ser RÅ ut men er mere interessert i hva den inneholder da det er det som gjør den til en evt vinner. ( + sjåføren sef.)

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

Styling er homo. Funksjon har alltid gått foran form i motorsport, men noen ganger klaffer det med begge.

Beklager hvis du plutselig ble usikker på din egen sexualitet av det jeg skrev. Jeg kjører jo en av de mest homo bilene av alle og kan derfor koste på meg slike kommentarer :)

Kommentaren min var vel egentlig til alle her som sutret over at bilen ikke var pen nok.

Jeg personlig synes den ser RÅ ut men er mere interessert i hva den inneholder da det er det som gjør den til en evt vinner. ( + sjåføren sef.)

 

etter som jeg skjønner så er det en sekvensiell manuell kasse.. uten elektronisk girspak..noe som alle andre brukte for 3 år siden.. slik jeg leser det så skal det komme et system som de andre har etterhvert..

 

TRANSMISSION Ricardo/MMSP 4 wheel drive, 5 speed, limited slip differentials front centre and rear

 

The transmission also reflects MMSP's new strategy and has nothing in common with the four-wheel-drive systems used on previous Lancers. The 2004 car will use a transversely mounted five-speed gearbox supplied by Ricardo. The gearchange will be manual and all three differentials will be passive, an epicyclic centre differential splitting torque front to rear. The front and rear differentials will also operate on mechanical principles.

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

Styling er homo. Funksjon har alltid gått foran form i motorsport, men noen ganger klaffer det med begge.

Beklager hvis du plutselig ble usikker på din egen sexualitet av det jeg skrev. Jeg kjører jo en av de mest homo bilene av alle og kan derfor koste på meg slike kommentarer :)

Kommentaren min var vel egentlig til alle her som sutret over at bilen ikke var pen nok.

Jeg personlig synes den ser RÅ ut men er mere interessert i hva den inneholder da det er det som gjør den til en evt vinner. ( + sjåføren sef.)

 

Jeg er ikke usikker på noe som helst.. jeg syns bare det var jævla latterlig å plukke ut meg som homofil fordi jeg syns bilen var stygg.. beklager at ikke alle kan like bilene du liker.

 

og ja jeg er helt enig i at form skal gå foran funksjon.. men jeg kan da vel fremdeles måtte få love til å synes den bilen var fordømt stygg uten at folk skal begynne å kalle meg ting????

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Helios

 

 

og ja jeg er helt enig i at form skal gå foran funksjon.. men jeg kan da vel fremdeles måtte få love til å synes den bilen var fordømt stygg uten at folk skal begynne å kalle meg ting????

 

 

jeg er helt enig med deg.. bilen er utrolig stygg. Om mulig en av de aller værste som mitsu noensinne har kommet med..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok Mitsu har en baktanke med det konservative! De har uttalt at de ikke er med i toppen i år fordi bilen ikke er nok utprøvd enda! .. Og hva har alle de andre teamene mest problemer med? Jo drivverket, og da spes de aktive diffene! Det Mitsu gjør er at de tester ut motor og understell. Når dette er utsortert kommer de med halvautomatisk gearkasse og aktive diffsperrer! Vent og se!

 

Og hva bakvingen angår så er det nok en grunn til at den sitter der den gjør! Det er ikke bestandig at det Torshov selger er det beste;)

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til og med atle gulbrandsen på tv 2 kommenterte at det var ikke pent.. ikke ofte han klager da... Min mening er at skal en selge biler så får en lage noe som ser ut... Det er jo derfor hele wrc eksisterer...

 

Det er egentlig rart at en så stor organisasjon som rallyart var ikke greier å sette sammen en moderne bil. hvertfall når en tenker på hvor overlegne mitsu var før.. Kan virka som om de sovna i timen, akkurat som de gjorde med den første wrc bilen..

 

 

får bare håpe de har midler som strekker til neste sesong.. Kanskje de kommer med noe som ligner en teknisk up to date bil..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår