Gå til innhold

Hvordan å legge kabler? sub, forsterker, batteri og spiller

Ranger emnet

Andreas18

Anbefalte innlegg

For ordens skyld, spiller liten rolle med tverrsnittet på Remote-kabelen; man tager hva man haver. 0,75mm2 holder lenge. Den som eventuelt sitter i/mellom signalkabelene holder også lenge.

Hmmm... føler kanskje gutten skal få begynne med litt mer basis-montering? Her snakker du forresten om Pluss-kabelen, om trådstarter er i tvil.

Godt poeng. For min del har jeg snappa ei rett linje med snappesnor og lagt en liten mini kanal av typen Elko pluss. Ble bra og fint, veldig anonymt =) Jordinga har jeg borra gjennom kofferten å stripset fast til eksospotta. Funker fett får meg :)

Snowbording is life, the rest are just details

- and by the way, skiing is for fat kids.

Megalys: THUMBS DOWN !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå skal annlegget være ferdig rigga opp, -trodde jeg.. ( sukk:'( )

- Det viser seg ved spilling at volumet øker uansett hva jeg gjør av innstillinger på displayet. når jeg tok ut remote'n stoppet dette problemet. tar jeg den tilbake forsetter det bare... hva kan det skylles?

- ting nr. 2. det kommer ikke noen lyd fra basseren!! :deng

noen ideer om hvorfor ( nytt sukk :'( ) har prøvd ulike innstillinger på forsterkeren men ingen ting endres..

jeg er riktig nok helt amatør på dette området, men jeg har fulgt rådene og den veiledning jeg har fått

noen som kan hjelpe meg litt = ) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er UTROLIG lett. Jeg satt anlegg i bilen min, uten noe som helst erfaring. Fikk printa ut en kabel forklaring fra bilradiospes.no som forklarte de forskjellige kablene som siter i bilen fra før, bak ved cd spilleren. (De har jo forskjellige farger)

I etter tid har jeg bare oppgradert og oppgradert !

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå skal annlegget være ferdig rigga opp, -trodde jeg.. ( sukk:'( )

- Det viser seg ved spilling at volumet øker uansett hva jeg gjør av innstillinger på displayet. når jeg tok ut remote'n stoppet dette problemet. tar jeg den tilbake forsetter det bare... hva kan det skylles?

- ting nr. 2. det kommer ikke noen lyd fra basseren!! :deng

noen ideer om hvorfor ( nytt sukk :'( ) har prøvd ulike innstillinger på forsterkeren men ingen ting endres..

jeg er riktig nok helt amatør på dette området, men jeg har fulgt rådene og den veiledning jeg har fått

noen som kan hjelpe meg litt = ) ?

Her trenger jeg litt mer informasjon om hvordan tingene er koblet opp..

Jeg forstår rett og slett ikke hva du mener med at volumet øker uansett hva du gjør på display'et (regner med du mener på selve spilleren)..

Og at det gir seg når du tar av remote kabelen er vel fordi forsterkeren ikke lenger får strøm da.

Remote kabelen er der for å gi forsterkeren en impuls om at den skal være på.

Altså om den får strøm via remote kabelen vil den skru på en bryter i forsterkeren som gjør at den trekker strøm fra 12v (+ og - (jord) kablene).

At det ikke kommer noe lyd fra basseren er nok mest sansynlig ett resultat av enten det jeg skriver om over, eller at den er koblet feil på ett eller annet vis..

Forklaring, gjerne med bilder, ville hjulpet masse!

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider