Gå til innhold

Mattis sitt 142 prosjekt

Ranger emnet

Mattis

Anbefalte innlegg

Da var karosseridelene hentet,og man har begynt å skjært ut rusten av 142en. Hvis alt klaffer så får jeg nok sveist til helga.

Men jeg har jo selvfølgelig klart å kasta bort kabelen til det fans kamraet, men når jeg finner den så får jeg kaste opp et par bilder.

Forresten så var de gamle hjulbuene festa med 2-3 punktsveiser og sikaflex. En skikkelig kvalitets-jobb med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Godt du bor i troms. Har 17" stål jeg og:D

Men blir nok flere etterhvert som får de.

Mine kosta 3270,- på peugeot. Har bestilt 4 til og de skulle jeg få god pris på. Får se til mandag..

Ja du skal nok se at 17" stål blir de nye eikerfelgene :D

Jeg hadde aldrig trodd at de var så billige på peugeot.

Men er dine bredda? I så fall hvor mye, hvor dyrt og har du bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.no/happenings/191003-raceday-2008-rudskogen-banekj-ring-s-ndag-27-juli-6.html

Bilder i fart. Bare de jeg har foreløpig.

Har snudd mine. Innpresset blir jo litt galt men..

De blei litt for langt ut forran. Har laga de til 142n men siden det blei 242 på veien først gikk de på der.

Lurer på å bredde de nye jeg får og ikke snu de. da kan de kansje nesten få lovlig innpress. Tenkte 8,5 breie eller no. Må måle litt å se. De er jo 7x17 så dimmen er jo egentlig grei nok. Har 205/40-17 nå og det er helt greit.

Er forresten ikke noe galt å kjøre med.

142T5 prosjekt

242 2,5LT 5er.

http://www.sportsbillosjen.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da fikk jeg lasta opp noen bilder.

Slik så det ut på førersiden.

DSCI0013.jpg

DSCI0014.jpg

Fant litt mere rust.

DSCI0015.jpg

Ca. sånn ser sjåførsiden ut nå (fjærnet store deler av innerskjermen også)

DSCI0016.jpg

Sånn ser venstresiden ut (legg merke til sikaflexen og punktsveisene)

DSCI0017.jpg

Endret av Mattis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far så bilen i dag, og det viser seg at han lakkerte den en gang på 70tallet.

Men jeg har et problem, jeg tok ut bakruta i dag og det var en god del rust der. To plater er jo punkta i hop i vindusåpningen, de har skillt seg/ åpna seg, og det er jo seff masse løsrust i mellom de.

Hva gjør jeg for å få det bra? Jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal fikse det, og få det til og holde seg bra.

Tekte på å sandblåse det og pukte det i hop igjen, men jeg tenkte jeg skulle forhøre meg litt her først.

Så om noen har noen gode råd så setter jeg stor pris på det.

Mvh

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig i dag kom jeg på at jeg trengte en girkassetunell, den blåe er ombygget til kortspak, og jeg hadde lite lyst å skjære i den gråe.

Så jeg fikk dra på en liten skrot-safari til et gammelt grustak der det står noen gamle vrak, der var det en 142 som jeg kunne skjære ut girkassetunellen på. Men det som var litt synd var at taket var klemt flatt, så det måtte demonteres først....

Men men her er bilder......

06082008.jpg

06082008003.jpg

06082008002.jpg

06082008001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Liker 142'r veldigt godt. Må si eg gleder meg til å følge med litt framgang i dette prosjektet=) lykke til! Kom med masse updates :D

Updates blir det nok mange av.

Har ikke fått gjort noe på en stund, man driver jo å konverterer fjøsen til verksted innimellom flekkene, og fikser litt på et 240 prosjekt som har stått alt for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...