Gå til innhold

Mattis sitt 142 prosjekt

Ranger emnet

Mattis

Anbefalte innlegg

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har hørt om fler som har slik motorer, hvordan kan det hende?, mer effektivt med forgasser enn insprøytning?

skulle hatt en b20e motor

På akkurat denne motoren fungerte innsprøytninga dårlig, dermed ble det montert to dobble 45 dellorto gassere i stede. Kjøpte den av en gammel ringrev i bilcross miljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnet mangel på biltransport henger har jeg slått i hel et par dager med fiksing/ sveising på den kommende rock n roll bilen. Byggd nytt sjærm feste på høyre side, byttet panserhengsler, pusset rust,montert lykter og fanger.

DSCI.jpg

DSC02.jpg

Planen er å få den ca. Slik

0808739885.jpg

Jeg må vel kanskje bytte navn på tråden til "Mattis sine 142 prosjekter" Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag koblet jeg på strømmen på 142en (den gullfarga) for første gang på 17 år, utrulig nok så fungerte nesten alt det elektriske. Den blinker ikke til venstre, samt at det virker som høyre framlys har dårlig jording, jeg sier bare: gammel volvo:thumb Så har jeg fått tak i en B20A topp og forgasser. Det står forresten et "simons rallye" effektanlegg på den som nesten er ubrukt..

lys.jpg

Dette er all rusten som er i gulvet.

rust.jpg

topp.jpg

eksos.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er mer enn nok å gjøre, det er jo den blåe som er førsteprioritert, driver nå å stripper taket for lakk/vinyl look guffe, i følge gamlingen så var det "The shit" i gamledager. Må få henta en til bit av det skogsvraket (der B-stolpen møter kanalen) men det har skjært seg gang på gang så det nye målet er å få rustsveist blåingen før det snør ute..

Den gullfarga er et lite seriøst prosjekt som "arver" delene som blir till overs etter den blåe. Har forresten fått tak i 69-70 mod grill, og et stort og godt ratt til den...

Finnes det noe sånnt som ei haynes reperasjonshåndbok til disse gamle traverne?

Mvh Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort litt på den blåe. Bytta sjåførdøra, skjært ut bunnen av B-stolpen på sjåførsiden, tatt ut taktrekket,og tatt ut frontruta..

Surprise surprise, samme rusten der som i bakrute-karmen angry2

men men her er i allefall bilder....

Denne gugga er djevelsk fin å bruke for å fjerne lakk å sånnt.

Lakkfjerner.jpg

Den "vinyl lakken" har ca samme konsistens som Bodyskydd, så den var litt seig å få bort. Legg merke til den nydelige fargen som er under.

Tak.jpg

Vinduskarmen framme

Karm.jpg

Ny dør i hærlig oransje kulør

Dr.jpg

Hvordan det ser ut under tektylen

Innersjrm.jpg

Dette er igjenn av kanalen på sjåførsiden

Kanal.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
Men du kan jo starte volvo verksted :P

Seriously :klovn:

Njaa jeg har da mer enn nok å gjøre på egene prosjekt.. Å man må jo snekre ferdi i fjøsen så man kan skru om vinteren og, nå er det faktisk kaldere der bilene står enn ute, så jeg har ikke rørt 142en siden høsten.

Men i andre nyheter: jeg fikk restene av en 144 den hadde ei hel bakplate om ikke annet.. og jeg snublet over ei internett side som hadde mye snæks til 140 serien for en passe billig penge.. http://www.motoroldies.se/

Ang. den useriøse 142en, der har jeg og steingal kommet fram til en look som blir å bli veldig bra. Bilder kommer når jeg begynner igjen (til våren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg kan kalle dette for en update.

En kjenning av meg så den gullfarga 142en, og han kunne fortelle at den bilen ble kjøpt ny av faren til fruen hans.

Så han skal prøve å få ordnet meg bilder av bilen når den var ny.. synes det er litt artig å vite litt om historien til gammle biler, spesielt når det er mine gamle biler..

Samt jeg skal gå til innkjøp av et biltema sveise apperat, så slipper jeg å flytte bilene flere kilometer for å sveise rust.

Og jeg har fått ordnet meg noen deler hos Jollemkay.

Så det skjer da litt, men ingenting som det er verdt å ta bilde av..

Bortsett fra dette: skaffa meg en til orginal turteller til 140 serien, er vistnok en ganske skjelden sak.

Turteller.jpg

Mvh Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider