Gå til innhold

Mattis sitt 142 prosjekt

Ranger emnet

Mattis

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...
  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

^^

Takk? Jeg har ikke peiling på hva det der betyr..

Vinter.jpg

Nå har det blitt litt mildere i det kalde nord, og 142en er dratt fram fra vinter-dvalen. I helgen skal jeg se om man får liv i den ( den har jo ikke vært i gang siden 1992), så "stay tuned"

Og så et spørsmål, kansje noen med peiling på karosseriarbeid og lignende kan svare: hva er et bra middel å smøre på overflaterust? Jeg har sålangt brukt Cantrust å det har sprukket opp overalt, og rust har kommet fram igjen.. Så jeg har masse arbeide som må gjøres omigjen på begge bilene. håper noen har peiling på dette.

Edit: Jeg mener middel som stopper rust/nøytraliserer rusten, for som sagt Cantrust var ikke noe suksess.

Mathias

Endret av Mattis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sandblås. Eneste som fungerer.

Så syregrunning og lakk eller? Dette skal jo selvfølgelig vare leeeenge, så har du flere overflatebehndlings tips så kom med dem. Vil ikke karosseri deler slå seg ved sandblåsing? jeg må jo få blåst begge framskjermene på den gullfarga.

Det var da som svarte da får jeg forhøre meg rundt i bygda om noen har utstyr til sandblåsing.. men da vet jeg det ihværtfall

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSCI0002-2.jpg

Hmmmmmmmm hva kan dette bety?

Joda den starta på første forsøk.

Alt som trengte å gjøres var å bytte olje (den gamle var tjukk som sirup), plugger og gi den litt bensin. I typisk gammel volvo stil hadde startern plutselig begynt å funke igjen.

Bilder.

DSCI0004-2.jpg

DSCI0003-2.jpg

DSCI0005-2.jpg

motor.jpg

Jolle jeg trenger de staga snart, måtte bare jukse til noe midlertidig.

DSCI0001-2.jpg

Så når jeg har fått bytta bensintank, noen slanger, montert dynamo, og radiator, får jeg ta meg en kjøretur.

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Bedre seint en aldrig. Fikk skikkelg veteranbil-nøa så jeg begynnte sånn smått på bilen på mandag, har fått gjort litt i løpet av denne uka. Hadde egentlig planer om å ha reservehjulsbrønnene men det viste seg at de var såppass råtne at de var bare å fjerne, et presisjons-tramp på hver gjorde at de datt ned på gulvet.

Bilder.

Før jeg visste ordet av det så hadde dette skjedd

Bak.jpg

Klippte så en 1mm plate for hand.. (bare påskrudd på bildet)

Bak2.jpg

Henta en skjerm og en grill hos en kompis

Skjerm.jpg

Grill.jpg

Var å henta et hjørne av en vrakbil.. Skal hente det andre når det slutter å regne

Hjrne.jpg

Bilen er ribba inni og sveist det som trengtes å sveises. Blir en del rask liggende.

Rask.jpg

Montert radiator, dynamo og luftfilter.

Motor2.jpg

Og tilslutt et bilde av fronten sånn høvelig ihop-stabla, må rette grillen en del menmen

Front.jpg

Håper på å bli ferdig med karosseriarbeidet iløpet av uka, og kanskje få tatt den på en "jomfrutur". Forresten så sto hjernen til D-jetronicen enda i bilen + noen givere osv, dette skal sendes til en kar i New Zeeland som har en identisk bil..

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider