Gå til innhold

problem med drag på audi a6

Ranger emnet

VR6power

Anbefalte innlegg

min mor har en audi a6 98 modell , dette er en 1.9 tdi , denne er gått knappe 140.000 km og alle servicer er følgt, men nå siste tida har den begynt å bli noget slapp, når bilen blir kjørt varm og har normal temperatur og vi "drar på" så funker ikke turboen , den henger ivertfall som om håndbrekket står på. klarer knapt 50km/t på 3 giret....og sååååvidt den kryper over 4000 rpm etter jevnt gasspådrag leeeenge

kan slå av tenning og alt er OK en stund så plutselig er der ingen guffe igjen...hmmm

HVA kan vere problemet her , ser eller hører ingen luft eller oljelekasje fra turboen ivertfall ..?!??!!

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt samme bilen og hadde akkurat samme problemet. Jeg byttet ett par trykk slanger og trykkregulatoren så var det hele i tipp topp stand.

Torbjørn Wold-Hansen towoha@gmail.com

Citroen Berlingo 1.4L 2006, Toyota Corolla 1.3L 1978, Toyota Previa 2.4L 2001, Sierra Cosworth 2.0L 1990, Subaru Impreza Sti RA 2.0L 1995, Subaru Forester 2.0L 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt samme bilen og hadde akkurat samme problemet. Jeg byttet ett par trykk slanger og trykkregulatoren så var det hele i tipp topp stand.

Takk for godt tips, nå har jeg endelig den unnskyldningen for å kjøpe fullset med samco!

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, tusen takk for svar . det er merkelig egentlig for den virker en stund, så plutselig er det som om du drar på brekket og da er den meget meget slapp....så stopper vi bilen og starter igjen og den funker en stund , så plutselig kommer det igjen...hmm, fortsatt ganske likt ditt problem før du skiftet slanger og regulator ? er den regulatoren mye styr å skifte, evt dyr sak??!

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være turboen får dårlig kjøling? Fastbrent oljeslagg i kanalene pga for kort kjøletid etter att man er ferdig å kjøre (ikke lar den gå på tomgang ett par minutter for att oljen skal få kjøle turboen)?

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være turboen får dårlig kjøling? Fastbrent oljeslagg i kanalene pga for kort kjøletid etter att man er ferdig å kjøre (ikke lar den gå på tomgang ett par minutter for att oljen skal få kjøle turboen)?

Nå blir vel ikke Dieselturboene så fryktelig varme i følge det jeg har hørt?

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, mulighetene for at dette er en feilårsak er meget liten vil jeg si. Har aldri vært borti denne feilen med dieselturbo pga mindre luftgjennomstrømning enn ved bensin og mye lavere temperaturer...

Citroen Berlingo 1.4L 2006, Toyota Corolla 1.3L 1978, Toyota Previa 2.4L 2001, Sierra Cosworth 2.0L 1990, Subaru Impreza Sti RA 2.0L 1995, Subaru Forester 2.0L 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, tusen takk for svar . det er merkelig egentlig for den virker en stund, så plutselig er det som om du drar på brekket og da er den meget meget slapp....så stopper vi bilen og starter igjen og den funker en stund , så plutselig kommer det igjen...hmm, fortsatt ganske likt ditt problem før du skiftet slanger og regulator ? er den regulatoren mye styr å skifte, evt dyr sak??!

Det høres akkurat ut som det problemet jeg hadde. Husker ikke helt hva prisen på regulatoren kostet, men mener det var en 500,- +/- Du klarer greit å bytte den selv dersom du er ørlitegranne nevenyttig, nesten som å bytte batterier i ei lommelykt eller en fjernkontroll ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt tips, nå har jeg endelig den unnskyldningen for å kjøpe fullset med samco!

Helt korrekt ;) Da har du hvertfall slanger som lever ut motoren din... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du forklare sånn kjapt kor vakumregulatoren ligger i motoren ca? så kan eg nok skifte den sjøl ja ;) ordner seg det ;) men veit ikkje heilt ka eg ser etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider