Gå til innhold

Svær skade i alu-felg

Ranger emnet

Frolf

Anbefalte innlegg

Hei.

Ja, da har det altså skjedd. Jeg har trynt høyre framfelg rett i en fortauskant. Hadde seg sånn at jeg saka ned før et kryss pga vikeplikt. Da jeg kjørte videre fortsetter veien rett fra i en sving med et svært fortau. Solen var lav, og en full mann kommer gående et stykke borti gata. "KAKK" sier det, og det smeller i sida på bilen. Jeg har svingt vel sent, og har truffet i fortauskanten. Jeg er usikker på hvilken hastighet jeg hadde, men hadde nettopp girt opp fra 1 til 2, så kan tro den var 30 eller mer i verste fall.

Her er bilder av skaden. Spørsmålet er om den kan rettes opp, og hvor mye vil det koste? Kan forstillingen være skadet, og hvordan kan jeg sjekke det?

228365.jpeg

228366.jpeg

Bilen kjører som før, men jeg er jo redd dekket kan punktere på større hastigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke være noe fare for at det punkterer nei...sjekk om det står noe aluminium som stikker inn mot dekket da... enkelt å fikse dette da... om du pusser kanten og eventuelt gidder så kan du prøve med alufelg repsett fra biltema så blir den sikkrt helt Ok.

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor skade du liksom; når jeg så tittelen forventet jeg meg en felg som så ut som ett 8tall :) Det der er jo bare en lite skrape! Noen timer med jobb så er felgen like fin og hel igjen...

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nesten påstå at så lenge du ikke merker noen forskjell etter du skrapet opp, altså risting eller at bilen går til siden når du egentlig kjører rett frem, så har det gått bra. Så ikke ut som det var store skaden heller. Tror nok dekket skal tåle mer enn som så.

Og, store hastigheter? Høyeste fartsgrense i Norge er 100 :drive2

Ånei du, sa han. Dette er nok ordentlig tyskerstål det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider