Gå til innhold

Nytte av GPS for bil på sjøen?

460Norway

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har sett litt på relativt billige GPS'er som

Garman Nuvi 250 (1395 hos Lefdal), Mio Moov 200

(995.- Lefdal) og TomTom One 3rd Ed. (995.- Lefdal).

Er det noen som vet i hvilken grad slike GPS'er kan være

nyttige til sjøs?

- 460Norway

magellan er vel den eneste som man kan kjøpe sjøkart til. men de fleste kan vel brukes for å lese av lengde og bredde grad, tomtom kan man ihvertfall gjøre dette på.

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

magellan er vel den eneste som man kan kjøpe sjøkart til. men de fleste kan vel brukes for å lese av lengde og bredde grad, tomtom kan man ihvertfall gjøre dette på.

OK. Takk. Lengde- og breddegrad kan definitivt være nyttig å

avlese.

Hvis man befinner seg til sjøs ved kysten, der det er bilveier på

omkringliggende øyer og fastland: Vil posisjon til GPS også bli synlig på kartet til denne?

- 460Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 6 months later...

Jeg har ikke mye peil på slike mottakere som er beregnet på bil, men jeg vil tro at om du får lagt inn sjøkart på dem så funker de like bra til sjøs som på land.

Det er ingen grunn til at selve GPS-systemet ikke skulle funke på sjøen, faktisk fungerer det hakket bedre til sjøs ;)

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...