Gå til innhold

Rettigheter ved bruktbilkjøp fra forhandler

Ranger emnet

Invenez

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte en peugeot (2005 mod) av en bruktbilforhandler i midten av mai. Siden da har det vært mye ulyder fra bremsene (piper når jeg svinger og bremser). Jeg er ikke veldig bilkyndig, så hva dette kommer av er jeg usikker på. Problemet mitt er at etter en lengere ferie i danmark, kjente jeg at det skrapa metall mot metall på venstre bakbrems. Skiva er ødelagt og klossene er jo helt borte... det som er merkelig ved dette er at FØR jeg overtok bilen, fikk jeg krangla meg til en service. Står stemper i boka at det er utført og greier, men når jeg bare har kjørt i 2 måneder og bremsene er helt ødelagte, tyder jo det på at verkstedet IKKE har utført noen service.

Har ikke kontaktet selger enda, for jeg er litt usikker på hva jeg har rett på. Jeg fikk med 4 måneders garanti, men selger hadde skrevet "motor/drivverk" på lapper, noe jeg ikke så før i ettertid. Kan jeg kreve at han utbedrer skaden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er jo strengt talt verkstedet sitt feil - de har rett og slett ikke utført arbeidet de skulle, derfor kan jeg ikke tenke meg at dette blir noe annet enn en veldig flau sak for verkstedet.

Hold oss oppdatert :)

Some say he recently nicked an old Vauxhall because he thought it was a Spaceship. A spaceship he plans to use to visit Jupiter ... All we know is, he is not The Stig, he is however The Stig's Norwegian cousin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka opp ved peugeot verkstedet og de sa at man går over bremser på alle servicer. Dessuten så er det HELT slitt ned på vesntre side, men masse igjen av klossen på høyre side. Så det må ba være noe som "henger" igjen, sånn at klossene på venstre side ikke slipper helt ut. Ikke veit jeg...

Skal i allefall ringe selgeren nå om få strakser å veksle noen ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider