Gå til innhold

ble audi 80 cab levert med quatro(4wd)?

Ranger emnet

mEhE

Anbefalte innlegg

Er nok ikke plass til å lage Q på de her desverre :/

S2 motor går jo helt fint, det er jo bare turboen som mangler, men jeg vet ikke om det er så mye vits eller om man får godkjent såpass mye hester på bare forhjulene.

Ser for meg mye spøling :P

Audi A6, 2.4 1998

Audi 80 Cabriolet, 2.3 1992

x Audi 80, 1.8S 1987, Audi 100, 2.2 E 1983, Audi 80, 1.6 CL 1980

”The Hills are Alive with the sound of Horsepower” -J.Clarkson, driving in the Swiss Alps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble nok ikke levert med quattro nei, og det er nok mye modifistering for å bygge om.

Trøsten din kan være å sette i en 1,8T hvis du har en firer:)

Men ja, det hadde vært ganske så bøllette med Audi S2 Cab!:D

Desverre satset ikke Audi så mye på cabroleter da som de gjør i dag. (TTS cab, S4cab, RS4 cab)

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhjulstrekk er i det store og det hele veldig undervurdert.

Er du ute etter en bruksbil til hverdags så kan en bil med forhjulstrekk også ha gode kjøreegenskaper + at du ikke har det effekt-tapet i driverk og vekt som en quattro-bil har.

Men bare se på VW Audi Club-banetreffene, her er det mange forhjulstrekkere som kjører raskere rundetider enn bilene med quattro.

Er du ute etter å herje, så er det jo slefølgelig RWD og AWD som gjelder...

Hva med å kjøpe en Audi 80 cabrolet med 2,3E (herlig motor, med en herlig motorlyd = utmerket til cab) også spandere på den et ok understell.

Fks KW justerbart eller lignende?

Jeg kan garantere deg en kjempe-ålreit kjørebil!

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en herje\prosjekt bil fra før med rekke 6`er(e30 turbo)så har ikke brukt for enda en bensinsluker. audien vil bli en bil jeg skal kjøre med fram og tilbake på jobb evt på lang turer osv..

2.3e vil jeg tippe bruker litt rundt 1 liter på mila?

men hvordan er 80 cab å kjøre på vinteren? har noen bratta bakker med masse snø om vinteren der jeg bor.

kjørte framhjultrekk en vinter og synes det var et helv... å kjøre.bilen går jo rett fram uansett hva en gjør mens bakhjulstrekk kan man ivertfall slenge rundt svingen i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider