Go-carter Skrevet Juli 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2008 Hei! Nå er det jo ikke slik at jeg HAR en granada 2,8i, men motoren derimot, dne står i landrover'n min. Har endelig fått fyr på den, og kjørt et-par prøveturer og tenkte jeg skulle spandere på den ny motorolje og filter. Nå har jeg jo ingen aning på dette, så: Hvilken olje egner seg til den motoren? Og hvor mye trenger jeg? Takker, :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Juli 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2008 Tja, lenge siden jeg har hatt noe slikt. Prøv på Ford forumet. Der har de egen 2.8 forum. Men, om motoren er gådd langt, så kanskje en tykkere olje er fordel, bruker å slite litt med oljetrykket disse motorene. Eller f.eks mobil synt. 5/40, mange som sverger til den. Evnt. Castrol som engelskmennene brukte i sin tid på 2.8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Juli 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2008 Takker :) Har en Haynes-manual til en bil med lik motor, og den sier at 10W-40 skal være anbefalt... Derfor har jeg lett opp denna olja på biltema: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=83029 KM på motor har jeg ingen aning om, men den går veldig fint, og har stått tilnærma stille de 5-6 siste årene tipper jeg.. :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg