Kirsti Skrevet Juli 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2008 Har akkurat hatt min G30 (6,2diesel) på verksted. Der skiftet de bl.a. gearlolje-og filter. Da jeg fikk den tilbake var/er det en rar durelyd i den, men kun ved gasspådrag. Den har også gearet noe tregt av og til. Var inne med den igjen idag og da var den tom for gearolje, dvs. det viste ingenting på peilepinnen. Det ble etterfylt 2,5 liter. Ingen lekasje kan sees. Ved skifte av filter og olje ble det fylt på 5 liter gearolje. Hvor mange liter skal det fylles på når filter og olje skiftes???? Finner ikke svar i serviceheftet til bilen. Håper noen kan svare... Hilsen Kirsti Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motordal Skrevet Juli 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2008 ca 7 liter på den kassen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kirsti Skrevet Juli 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 Tusen takk for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Juli 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 Hvis du bare tømmer ut fra bunnpanna så kan du ikke regne med å få ut alt. Ikke i nærheten engang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motordal Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 det er da det går 7 liter på den kassen. og ps det finst ikkje bunnplugg på dei kassene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mirsco Skrevet November 19, 2008 Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 kommer ann på hvordan gearkasse dette er, men med filter skifte på 4l80E, går det normalt sett 5-5,5 liter. stortsett samme med th700. Dessuten kom 4l80E med avtapping på bunnpanna, i 96/97:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sceolan Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 Var selv på verksted i fjor sommer og fikk byttet olje på girboksen, 4L80E. Noe senere begynte jeg å få problemer med at bilen ikke ville koble inn giret når jeg skulle starte å kjøre. Ble treigere og treigere. Ringte merkeverksted og spurte, og de mente at oljenivået kanskje var for lavt, at oljen måtte sjekkes mens bilen gikk på tomgang osv. Så når jeg gjorde det, så var det bare hårfint med olje på pinnnen. Etter at jeg fyllte på til riktig nivå, så har ting gått seg til, heldigvis. Skummelt, at man ikke kan stole på at verksted vet hvordan man skal sjekke om man har fyllt på nok olje. Siter 01 530iAT 89 G30 6,2 (med skilt, men alltid under oppussing!) 82 Crown 2,8 (uten skilt, under oppussing) 81 Cressida (uten skilt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg