Gå til innhold

Et par spørsmål, kompresjon og skvalpe plater

Ranger emnet


Finken

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg sku snekre sammen en sugemotor og ha i bilen før vintern kommer.

Har da tenkt til og bruke helt standard bånn ifra en b23 a motor, bytter lager og ringer såklart.

 

Så har jeg en 530 topp som har sitti på en fk motor, spørsmålet mitt da er åssen blir kompresjonen, er det no forskjell på forbrennings kamrene til de forskjellige toppene eller er det stempla som bestemmer kompresjonen i de forskjellige volvo motorene?

 

Og hvor mye ventil løft kan jeg ha? Kammen jeg tenkte og bruke løfter 12,5mm og tenkte jeg sku ta 2-3 mm av toppen og porte litt.

 

Noen som har bilde av bånnpanner med skvalpeplater? Er mange måter og gjøre det på, men vært morro og se no forskjellige løsninger, tenkte jeg sku bruke et rør bare, tre det rundt pickupen på pumpa og lage no hull i bånn av røret der det ligger ann mot bånnpanna.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt ei sånn kontakt melding med det jeg lurer på, trenger ikke og ta opp tia hans når han ikke tjener penger på meg, han får fra før sikkert 100 telefoner ifra karer som skal ha en million hester, men må bare vente til stipendet kommer først. he he

 

Får se om det dukker opp en mail med svar etthvert.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår