torono Skrevet November 25, 2003 Rapporter Share Skrevet November 25, 2003 Har anskaffet et King Dragon innsats-Luftfilter fra AST performance nylig. Hvordan er kvaliteten på disse filterene? Det så rimelig tynt ut - kan motoren ta skade av å kjøre med sportluftfilter? Slipper det gjennom mer støv o.l? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
villejan Skrevet November 25, 2003 Rapporter Share Skrevet November 25, 2003 Det er skrevet om det tidligere på forumet... Det slipper ikke inn mere rusk og drit i motoren, det er bedre filtrering i et slikt filter enn et org. filter. Ulempen med frittstående filtre er oljen som brukes. Denne "trekkes" inn i luftmengde måleren/luftmasse måleren og ødelegger de/den glødetråden som ligger der inne. Dette gjør at måleren tar kvelden mye tidligere enn om du hadde brukt et erstatnings filter. På Vag(Audi) er dette et kjent problem og selv på min bmw compact ser det ut til at jeg sliter litt. Vær obs på dette, men ellers er jeg fornøyd med KD filteret mitt. Siter VW Bora 2000 mod. 1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torono Skrevet November 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2003 Du sier at Luftmengdemåleren ryker fortere, hvor lenge kan man regne med at den varer? Hva koster en ny luftmengdemåler? Har selv en Passat så jeg følte meg truffet når du så at VAG var utsatt for dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
villejan Skrevet November 26, 2003 Rapporter Share Skrevet November 26, 2003 Amgående hvor lenge noe slikt varer kan vel sikkert variere... Jeg har hatt mitt 1.5 år og det skjedde først nå... Det kommer vel kanskje an på hvor masse olje som er på filteret og på hvor ofte man vasker det... Sportsfilter på Vag er sjenerelt ikke bra sier de som har peil. Det står veldig masse om luftfilter og Audi biler her inne... Kommer litt an på hvilke modell bil du har også... Siter VW Bora 2000 mod. 1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet November 26, 2003 Rapporter Share Skrevet November 26, 2003 Men visst da disse luft mengde målerne blir ødelagt når man bruke sånne filter, er det mulig å holde f.eks butikken du kjøper dette av økonomisk ansvarlig for skaden? eller står sånt med liten skrift i heftet som følger med, og er det mulig å bare rense den duppedingsen som evnt blir ødelagt eller må man kjøpe ny mengde måler? mvh Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet November 26, 2003 Rapporter Share Skrevet November 26, 2003 Originally posted by torono Du sier at Luftmengdemåleren ryker fortere, hvor lenge kan man regne med at den varer? Hva koster en ny luftmengdemåler? Har selv en Passat så jeg følte meg truffet når du så at VAG var utsatt for dette. Min LMM holdt i 2 mnd, så røyk den. Kostet 3500,- ny, dette var en 98 Passat 1,8T. Byttet til orginal filter etter dette. Ikke KD filter da, men tilsvarende (JR)! Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet November 26, 2003 Rapporter Share Skrevet November 26, 2003 Originally posted by Darkstar Min holdt i 2 mnd, så røyk den. Kostet 3500,- ny, dette var en 98 Passat 1,8T. Byttet til orginal filter etter dette. sjekka du om du kunne sette AST? økonomisk ansvarlig? eller? Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torono Skrevet November 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 Hva slags filter har dere som fikk ødelagt LMM brukt? Innsatsfilter eller Konfilter, og hva slags merke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 Originally posted by torono Hva slags filter har dere som fikk ødelagt LMM brukt? Innsatsfilter eller Konfilter, og hva slags merke? JR konfilter fra BSR Optiflow kit! Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
villejan Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 Kjøpte mitt der... Så vi er nok i samme båt... Har konfilter...vurderer å bytte til innsats filter! Siter VW Bora 2000 mod. 1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet November 28, 2003 Rapporter Share Skrevet November 28, 2003 Originally posted by villejan Kjøpte mitt der... Så vi er nok i samme båt... Har konfilter...vurderer å bytte til innsats filter! Er samme oljen på innsatsfilteret som på konfilteret, så det er ingen forskjell! Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
villejan Skrevet November 28, 2003 Rapporter Share Skrevet November 28, 2003 Er du sikker på det... Jeg mener det blir brukt en annen olje på slike filter. Men det skla mere til ettersom oljen må trekke gjennom filteret og inn i røret fra luftfilterboksen for å ødelegge lmm. Siter VW Bora 2000 mod. 1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet November 28, 2003 Rapporter Share Skrevet November 28, 2003 Originally posted by villejan Er du sikker på det... Jeg mener det blir brukt en annen olje på slike filter. Men det skla mere til ettersom oljen må trekke gjennom filteret og inn i røret fra luftfilterboksen for å ødelegge lmm. Mulig det! Eg har blitt fortalt at det var det samme! :rolleyes: Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torono Skrevet November 28, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2003 Svaret fra villejan høres ganske logisk ut. Oljen får mye lengre vandringsvei ved bruk av innsatsfilter. Oljen må jo vandre gjennom hele røret før det treffer LMM. Et annet spm. Hva hvis man vasker filteret og ikke oljer det inn etterpå? Vil effekten av filteret bli mye redusert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi sport Skrevet November 28, 2003 Rapporter Share Skrevet November 28, 2003 Kan få kjøp kon filter uten olje også. Type Ramair som" Be-4-you.com" har. Trur du kan få med og uten olje på disse filterene, kommer litt ann på hvilken type man vil ha. Disse er en type Skum filter! K/N, King dragon osv er av type bomull! Siter Audi Coupe Quattro 87mod-prosjekt X-Audi Competition quattro 94mod X-Audi 80 1.8s med GTI motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg