Gå til innhold

Hvordan ta ut sideruter bak 318 coupe E36

Ranger emnet

Quattro73

Anbefalte innlegg

Min svigerinne lurte på om jeg kunne sote siderutene bak på hennes BMW 318 coupe (E36). Dette er en enkel affære om rutene er tatt ut, lurte derfor på om noen vet hvordan disse tas ut? Bakerst henger de kun etter en skrue (låsen), men kan ikke se hvordan de er festet/hengslet framme. Tips mottas med takk.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tokk ikke ut ruta når jeg sota mine kutta bare til sotingen på utsiden (husk at det blir speilvent) og legg på filmen dra ut boblene og kutt til. er jo sort kant rundt i sidene bak så det ser pent ut u ann sett. bare ikke sett inn knotten føre filmen har tørket noen dager. vist ikke du har varme pistol eller hårføner. å der hvor knotten skal inn kutter du bare en x. håper jeg hjalp deg

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 520i 2000 Stv. (solgt)

Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)
Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Tenkte jeg skulle gjøre slik som du sa, men hadde mest lyst til å ta ut rutene og kutte filmen i ytterkant av rutene (bak/på utsiden av pakningen). Slipper da også vannsøl i bilen om rutene er tatt ut ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigerinne lurte på om jeg kunne sote siderutene bak på hennes BMW 318 coupe (E36). Dette er en enkel affære om rutene er tatt ut, lurte derfor på om noen vet hvordan disse tas ut? Bakerst henger de kun etter en skrue (låsen), men kan ikke se hvordan de er festet/hengslet framme. Tips mottas med takk.

jeg vil tro at de bare er festet i noen slags klips eller noe heile veien, visst du bare tar av lista over for så å se om de kan være festet, ellers må de bare være limt inn sånn som front å bak ruta er. så da er det jo bare å kutte de ut å heller dra av limet å lime de inn på nytt, er gjort ganske fort det

**Volkswagen Golf 4 GTI 1,8 Turbo**

**Ford Sierra 2.0 Doch Vinterbil** vraket

**Bmw 320i E30** solgt

**Toyota Yaris 1,5HSD Style**

Lenke til kommentar
Del på andre sider