Gå til innhold

Fjerne malingsflekker fra interiør

Ranger emnet

Margido

Anbefalte innlegg

heisann. Noen som vet om gode metoder for å fjerne tørket maling fra interiør? Har en Mini Clubman Estate 1971modell med blå skaitrekk på dørtrekkene og setene, og selvfølgelig er det hvite malingsflekker på de. Har prøvd med rødsprit og aceton, men det går ikke bort. Finnes det noe vidundermiddel for å fjerne sånt?

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størknet maling kan ikke tas med verken whitespirit eller aceton. Sitrusrens har jeg aldri prøvt å rense maling med.

Det som jeg er HELT sikker på tar maling er Reprin. Et jotun produkt tror jeg. Men om det ødelegger skaien er en helt annen ting. Du kan jo også prøve det på en ufarlig plass.

Er det store flekker eller små korn?

3M Sitrusrens får du imidlertid kjøpt hos byggshoppene og har du et rengjøringsfirma lokalt så bør de også ha det. Jeg arbeida i noen måneder mellom skolegang som vaskekone - dvs vaskemann - og jeg brukte mye sitrusrens da, Det løser opp lim og slik dritt som ingenting annet tar. Og for eksempel så kan du vaske deg med sitrus rens serivetter etter å ha fått sånn byggeskum på hendene, og det går rett av... det er effektive greier, men om det tar maling ville jeg i utgangspunktet tvilt på om jeg ikke hadde lest annet her tidligere... alltid lov å prøve...

Reprin derimot smører du på med en LITEN pensel KUN på flekken og venter i 10-15 minutt så er det bare å vaske av flekken. Men test at det ikke ødelegger skaien først på en ufarlig plass som sagt. Jeg har brukt det på fliser, laminatgulv, treverk osv. det ødelegger ikke verken treverket eller laminaten iallefall. Det har konsistens omtrent som vaniljekrem, som gjør det enkelt å smøre på akkurat der det skal være, men så renner det ikke utover heller.

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider