Gå til innhold

Dump på diesel?

Ranger emnet


Rieger

Anbefalte innlegg

Originally posted by Rieger

Takk for svar! Gidder å ikke å lage nok mekk.. Blir nok heller bensinbil med turbo senere(da kan jeg ha dump). Men gir luftfilter og ny eksos noe merkbar effekt på en diesel?? BMW 325TDS..

Har en kamerat som hadde en 325TD.. Han mente det var stor fosrskjell ved å bytte eksos da han gjorde det iallefall..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Rieger

Takk for svar! Gidder å ikke å lage nok mekk.. Blir nok heller bensinbil med turbo senere(da kan jeg ha dump). Men gir luftfilter og ny eksos noe merkbar effekt på en diesel?? BMW 325TDS..

 

 

jeg leste det nyeste bladet Drive i går om en Leon TDI som hadde effektanlegg på bilen sin han hadde flyttet dreimomentet til 2700 rpm istedet for 1900 rpm som er org. bare pga eksosen.. hmmmm da virker det som at man miste ganske mye gleden av og kjøre diesel. men han skulle bygge om slik at han fikk dreimomentet på 1900 rpm igjen...

 

blei litt skeptisk til bytte til effektanlegg på min......

DOFFEN

 

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

 

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døh, du får lese litt bedre da. Han _mistet_ ikke dreiemomentet til et høyere turtall. Men dreiemoments_toppen_ kommer senere. Han har sikkert like mye, eller mer NM der han hadde toppen før.

 

Hvis en ødela dreiemomentet med effektanlegg, kunne en vel heller kalt det DEFEKT-anlegg...

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halve moroa med diesel er jo dreimomentet hvis han når toppen så sent så høres det ikke ut som noe butikk å ha det effektanlegget han har montert...... kosta jo 15000 lapper......

 

 

min bil er chippa den skal peake på 1950 da har ca 390 nm..

DOFFEN

 

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

 

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pumpedyse

halve moroa med diesel er jo dreimomentet hvis han når toppen så sent så høres det ikke ut som noe butikk å ha det effektanlegget han har montert...... kosta jo 15000 lapper......

 

 

min bil er chippa den skal peake på 1950 da har ca 390 nm..

 

Så du mener det ikke er noe vits med 40-50 nm til ved feks 2700 omin? Eller girer du hver gang du passerer 2000 omin når du gasser litt? ;)

 

En drar jo bilen litt på turtall når en gasser litt. At du har toppen ved 2700 omin er fremdeles bra selvom det er diesel.

 

Eksosanlegget frigjør litt ekstra hk og nm. Det er da vel ikke å forakte? Selvom dem ikke kommer før litt opp på turtall....

 

Men ja, 15000,- kr for cat-back anlegg er uansett ikke butikk!

 

 

Og en ting til, bilen din _skal_ gi 390nm ved 1950omin. Det vet en nok ikke før en bremser den, slik som han med leon`en. ;)

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pumpedyse

husker du hvor mye nm det bilene hadde ved ca 2000 nm ??

jeg kommer til kjøpe supersprint effekt anlegg tenker jeg.

og fjerner katen det skal nok gi litt mere trøkk.

 

Kan se etter i kveld.

 

Går SS anlegget fra turbo? Tror det kan være en del å hente ved å bytte hele veien. Det er hvertall det på bensin-turbo-biler.

Og ja, fjerne katten er ingen dum ide. Men husk at bilen sannsynligvis kommer til å bråke en del mer.

 

btw; har du KN e.l. luftfilter?

 

Mål effekten på Gylfen etter du har sett på anlegget da. Morro å se resultatet. -> mye krutt i en 1900tdi :D

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbothomas

 

Kan se etter i kveld.

 

Går SS anlegget fra turbo? Tror det kan være en del å hente ved å bytte hele veien. Det er hvertall det på bensin-turbo-biler.

Og ja, fjerne katten er ingen dum ide. Men husk at bilen sannsynligvis kommer til å bråke en del mer.

 

btw; har du KN e.l. luftfilter?

 

Mål effekten på Gylfen etter du har sett på anlegget da. Morro å se resultatet. -> mye krutt i en 1900tdi :D

 

 

ss ikke har helt turboen dessverre.

det kan jeg evnt få lagd på bilens eksos anlegg.. hehe.

men ss leverer rør som erstatter katen

hvertfall de folk jeg har pratet med sier at det blir ganske grom lyd når man fjerner katen på diesel motorer

kan jo bare sette på en racekaten hvis det blir for ille,

det er jo heldigvis "bolt on" alt sammen

har ikke montert noe kn filter enda skal handels inn i løpet av vintern og montert til våren tenker jeg gidder ikke trimme bilen på vintern venter heller til vårslippet

DOFFEN

 

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

 

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår