Gå til innhold

Senkesett til min A4 2005 (Facelift)

Ranger emnet

moray

Anbefalte innlegg

Vurderer senkesett til min A4 2005. Hvor mye vil dette koste? Er det vanskelig å få godkjent?

Kan visst ikke bruke senkeskåler rund baut i og med at jeg ikke har sportsunderstell så det må nok bli et sett med fjærer eller?

Vil bilen bli uforholdsmessig stiv? Har 245/35-19 på RS4-2 felger på bilen.

Forstillingsjustering etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senkesett koster fra ca 1500 og oppover.

Med de billigste og de som senker mest vil ikke bilen bli noe spesielt stiv.

Så lenge det følger med TÜV-papirer på fjærene, som det gjør på så og si alle sett solgt i norge, er ikke dette noe problem og få godkjent.

Du trenger dog papirer på en firehjulskontroll for å få det godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weitech er et av de "billige" kvalitetes alternativene du kan velge. Ev oppdatere deg til KW type 1, men da betaler du mellomlegget på 2000-3000 for at det skal stå KW..

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Kan varenummer: GA11N080 (Lagersalg Senkesett > AUDI > A4 > GA11N080) på http://www.autospar.no/ være noe for meg?

Så alt jeg trenger er trenger er å skifte ut dempere/fjærer, sette bilen på hjulkontroll ett eller annet sted og så tut og kjør?

Kan jeg skifte ut bare fjærer eller er det dumt? Saken er at bilen også skal bli brukt som familiebil så jeg ønsker ikke at den blir så altfor stiv, men nå ser den jo ut som en SUV.. :-)

PS.Legg gjerne til link over egnede deler og hvor jeg kan kjøpe.

Vanskelig og montere?

Edit: Passer dette?: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14003443&sid=xz4cabL9za4417435&WT.svl=Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det endte opp med at jeg kjøpte weitec 30/30 varenummer 11560 fra norsk bildelsenter på Lierskogen.

Har hørt det er vanskelig å montere foran..

Fulgte med bruksanvisning på tysk, noe jeg ikke skjønner noe av.

Moen som har en trinn for trinn forklaring på montering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider