Gå til innhold

Motortyper Audi

Ranger emnet

roy2000

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå har jeg etter å ha hatt mange diselaudier, endelig bestemt meg for å prøve en 1,8TQ. Link: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14168902&sid=xz5cabUoj3E153556&WT.svl=Bilde

Hva syns dere? :)

Så lurer jeg på en ting: Hva er forskjell på 18,t 5v og 20v?

5v = 5valve ? eller er jeg helt ute på vidda?

Blir vel litt trixing og mixing me bilen etterhvært..

God sommer:)

Mvh

A4 1,8TQ {Sølve}

-{Audi_Roy}-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at det står 5v på dekslet over motoren betyr at det er 5ventiler pr sylinder.. altså 5x4=20 :) Tror ikke det hadde funket så bra med 4 sylindre og 5 ventiler...

Hei.

Nei, var jo det jeg tenkte på , så skjønte liksom ikke at noen skrev 5V og 20V ..

Mvh

A4 1,8TQ {Sølve}

-{Audi_Roy}-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk vet jo veldig ofte ikke hva de har selv en gang.

1.8T mellom 95 og 98 er stort sett like.

Etter 98 er motorstyringen litt annerledes, som blandt annet gjør det letter og trimme til mer effekt med orginal motorstyring (350+).

Ellers er det stort sett mye av det samme.

1.8T kom forøvrig i to utgaver, 150 og 180hk.

Forskjellen ligger stort sett i motorprogrammet, er vel hakket større kompressorhus på turboen i 180hk'ern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk vet jo veldig ofte ikke hva de har selv en gang.

1.8T mellom 95 og 98 er stort sett like.

Etter 98 er motorstyringen litt annerledes, som blandt annet gjør det letter og trimme til mer effekt med orginal motorstyring (350+).

Ellers er det stort sett mye av det samme.

1.8T kom forøvrig i to utgaver, 150 og 180hk.

Forskjellen ligger stort sett i motorprogrammet, er vel hakket større kompressorhus på turboen i 180hk'ern.

Akkurat. Nå er jeg med:) .. Den jeg skal ha er da en 01mod og 150hk, så regner med det er bra:)

Mvh

A4 1,8TQ {Sølve}

-{Audi_Roy}-

Lenke til kommentar
Del på andre sider