Gå til innhold

Vurderer å kjøpe 325i E36

Ranger emnet

Per_o

Anbefalte innlegg

har sett litt på 325i e36 i det siste.

så litt på denne http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=1921283;username=

som det står i annonsen er det noe problemer med den.

burde jeg heller legge i 50 til 70 000 i en bil som fungerer?

lurte på om noen har erfaringer.

ca. pris for ny motorstyring osv ?

noe spesielt jeg burde se etter?

blir ikke 18 før i mars så har god til å reparere småting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hadde jg vært deg, hadde jeg sett etter en som var i litt bedre stand, vis du smeller på 20000-30000 lapper til, kan du få en rimelig bra 325i. Vid du skal ha moddel ifra: 92-96 så må du regne med litt småfeil her og der, bare du passer på og ikke kjøpe en bil som ikke er ihjæl kjørt. Bare husk og gå igjennom rust: F.eks: hjulbuer, under matter, bagasjelokk( rundt emblem) panseret, helt framme på panseret den kanten rundt, soltak og pass på og finn ting du kan prute på, f.eks rust osv. Du skal ha krav på sommer og vinterhjul, sjekk servicehefte, kvitteringer, pass på at du får med alt av kvitteringer som er gjort med bilen. Motor: Pass på at den ikke svetter, ulyder fra motor, prøv bilen, press bilen en del, gå opp litt i turtall, slik at du for sjekka at motor tåler påkjenning, test gira jevnt, for og sjekke om den glir glatt i gir, og ikke er hard når du girer( vis du ikke skal ha automat). Sjekk dekk om de er utslitt eller om den sporer veldig, vis det sitter felger på bilen over 18" så må du regne med at den sporer en del i veien. Sjekk seter, vis de er slitene, kan du f.eks prute litt der også. Spør eieren om den er vinterkjørt.

Bare og spørre vis du lurer på mere ;)

MVH Sindre

- Bmw E36 320i Coupe Vanos m-tech SOLGT

- Bmw E30 325i / m3/m5 prosjekt

- Audi A4 1.8

- VW Passat 1.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar,

mye nyttig info, skal nok få bruk for det :)

tror nok jeg skal følge med litt fremover å se om jeg kommer over noe litt bedre ja.

var ikke akkurat det beste på markedet jeg la ut link til :P

blir vel fort noen lapper å få pusset opp også.

men bmw blir det uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...