Gå til innhold

Motor "lugger" etter service

Ranger emnet


DzeStiger

Anbefalte innlegg

Dette var det volkswagen fant ut, men dette er det virkelige problemet, elektronikkfeil på dsg-kassen.

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=580458

 

Har vært på verksted og lurt på om det er elektronikkfeil på min automatkasse siden automatkassen er en 08 modell som har gått 75 000km og bilen en 05/06 modell som har gått 250 000km. Møller bil sa det ikke var noe problem med girkassen, men med turboen, og da blir det ingen garantisak siden bilen har gått 250 000, og de skal ha litt over 20 000kr for jobben. De sier det er for høyt ladetrykk på turboen.

Bilen går jo bra, det er når jeg trykker gassen i bånn og bilen skal gire ned så stopper den på giren den girer ned på og bilen vil ikke gå opp i fart, men kjører bare i 80km/t på flata med klampen i bånn, og 60km/t i oppoverbakke. Jeg må da svinge til siden og stoppe og starte bilen for at den skal gå normalt igjen, for å ungå dette, kan jeg ikke være så hard at den må gire ned, da kjører den raskt over 100. Har litt paranoia for at bilverkstedet er ute etter å lure siden noen jeg har pratet med sier det heller må være for lavt ladetrykk for at dette skal skje.

Og leste om noen som forklarte seg om et verksted som lyver til kunden for å slippe garantisak, her er utdraget.

 

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=262130The Problem Over sixty percent of users polled on this website at the beginning of 07 have a faulty transmission and the number is not diminishing but growing with the inclusion of the 08 line. The gearbox will fail to respond at random times usually in critical life threatening situations such as merging into traffic or avoiding other careless drivers. Can't seem to decide what gear to be in when making quick uphill turns. While downshifting in SD the driver may experience down shifts so rough it seems like you have been rear ended by another driver. Cold temperatures seem to always excerabate the shifting issue and the vehicle may red line or not shift at a normal rate. The vehicle seems to work perfectly while in manual mode, which means this is not a mechanical, but programming issue.The BMW Fix * tell the customer it is their fault and they don't know how to drive a BMW. * tell the customer all AWD's drive this way. * tell the customer it is the gas they use. * tell the customer no problem found or could not replicate the issue. * tell the customer no one else is complaining about this issue, and try to discredit them. * have customer call BMWNA and stall them until Lemon Law runs out. * actually do an update that temporarily fixes the problem in hopes customer will go away. * Have BMWNA's "Sock Puppet" (Vatkens) tell the poster that this has been reported to BMWNA and stall them some more. * tell customer to call BMWNA of which they will tell you it is up to the dealer of which they will telll you it's BMWNA's fault!The Real Fix * Ask dealer for a trade assist, since they are not fixing the problem. * Get a MT since none of them seem to have this issue. * File with the NHTSA under recall/complaints since this is a life threatening issue and cannot be ignored. * Keep a running Log of all transactions, conversations, and all records of service * Call a Lemon Law Attorney and give him/her all records since BMWNA is once again stalling!BMWNA has had more than ample time to correct this issue. It is now surfacing in the 08 models which says that they have not devolped a tried and true fix. Remember to keep the pressure on as this is not a matter of inconvenience but a life threatening problem. If you let this go BWM will not fix it as their past behavior has shown.If this does not tell you something then CAVEAT EMPTOR directly applies.

 

fra denne nettsiden

 

http://abcnews.go.com/GMA/story?id=8378724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har også en Touran 2,0 TDI 170 Hk DSG 07mod som også lugger. Den har vært inne hos Møller mange ganger. De har byttet mekatronic og hjernen til gearkassa men det blir ikke bra! De trodde at det var signalene fra kassa til motor som lagde dette. Den rykker å hopper i køkjøring også . Men når de prøvekjører bilen så sier de at alt er iorden! Har også prøvekjørt bilen sammen med en teknikker han er enig med meg at det er noe galt men de finner ikke ut hva det er !Når man har en automat så er det jo for å ha det behagelig i kø!Skal snart ta meg tid til å ta en ny tur å klage!Blir nok siste VW produkt for min del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår