Gå til innhold

Ulyd i drivverk

Ranger emnet

V70-Pappa'n

Anbefalte innlegg

Jeg har plutselig fått en lyd i girkassa/bakaksling..

Kjennes og høres ut som lagerlyd, støyer mer mekanisk enn vanlig..

Merkbart best på 1,3,5 gir.

og 2 på lavt turtall om jeg holder den på et spess punkt.

4.gir er som normalt.

lager i kassa som begynner å si go'natt? :deng

andre ting?

bytter olje i diff og kasse på onsdag.

x 91 Volvo 240

x 07 VW Golf V

x 97 Honda Accord

- 98 Volvo V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme ulyd i m47 kassa mi og.. tror rett å slett kassa er slitt. og å styre å fikse med en m90 kasse er kanskje litt mer arbeid enn å bare slenge på en annen m47 fra hoggern.. da gårn vel bra igjen ;P

2010- - Volvo 850 T-5R (1995)

2009-2010 - Saab 900 2.0 (1995)

2007-2009 - Volvo 240 TIC (1992)

2005-2006 - Volvo 240 GL (1989)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så hvordan er dette med m90, er det bare å koble på eller må det sveises? og er mellomakselen for kort? kanskje litt feil sted å skrive men har veldig lyst til å sette inn en m90! :)

2010- - Volvo 850 T-5R (1995)

2009-2010 - Saab 900 2.0 (1995)

2007-2009 - Volvo 240 TIC (1992)

2005-2006 - Volvo 240 GL (1989)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke synger på 4. gir er det kassa, for som sagt lenger opp så er ikke det noe "gir".. Det er bare overføring rett gjennom kassa!

Spør du en som kjører rally om han synes det uler mye i kassa, kommer han sikkert til å spørre "hvilke uling?" ;)

ang dere som spør om m90, så er det litt tåpelig å spørre om noe i en tråd som absolutt ikke har noe med saken å gjøre!

uansett: http://forum.turboperformanceclub.com/viewtopic.php?t=45044&sid=ab325e955269ff43ce16d407be663e6b der står det meste om m90 i 240!

M90 har bla.a hydraluisk cluch, så det er ikke bare bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...greit nok med rally lyd i kassa -

- men siden den lyden kom har jeg begynt å drømme om 2,5 liter rallymaskin, ny kasse, og sperre.. det blir brått litt dyrere igjen.

Visste det måtte skje noe snart, siden jeg begynte med sånn småplukk som å bytte seter osv.. dilldall.

Blir alltid straffa hver gang jeg begynner å dille med den..

x 91 Volvo 240

x 07 VW Golf V

x 97 Honda Accord

- 98 Volvo V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk støttelageret på mellomakselen. Dette har en tendens til å bli utslitt.

Bytta det jeg også, hadde en usannsynlig irriterende og høy mekanisk rullelyd i bilen, bytta til nytt lager og ny mellomaksling med ordentlige kryss (kryssa mine var slitne også) og nå er det tyst som natta.

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider