Gå til innhold

trenger litt råd ang. min arbeidsplass

Ranger emnet

aqua702

Anbefalte innlegg

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel gutta. Nå er første dagen i et nytt arbeidsforhold over.

hva kan jeg si, vel... har vært en super dag... :D:D:D

i dag, så har jeg :

- dratt et helt rørannlegg,

-lagt opp alt til downlights.

- lagt opp nye kurser

- og koblet en del stikk/ Brytere.

Har ikke kost meg så mye på jobb, som jeg har gjort i dag. Alt var etter mitt tidskjema, ingen som maste,ingen som sto over nakken , ingen frekke kommentarer hvis jeg gjøórde noe feil ( som jeg ikke gjorde :P)

Så, dette har vært en ny opplevelse for meg :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du har fått nye arbeidsforhold!! Er faktisk ganske gøy å holde på med når en får gjøre alt selv enn å bli fortalt nøyaktig hva som skal skje, det er sånt man lærer av!!

Mvh nyutdanna elektriker :)

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratlere at du har klart og gjort noe med situasjonen du var i ! :)

Jobber selv som IT-lærling, og opplevde i sommer mens min "sjef" og "veileder" var på ferie i 4 uker og bli talt både nedtalende til og hadde fått kallenavnet "slave"..

Men ingen som gjentok det etter å ha prøvd og være smart 1 gang, ettesom hvis de var nedtalende så ble de ignorert til de kom på en skikkelig måte (de må ha skjønnt at de prøvde seg 1. gang og det ikke ble likt og kom tilbake på en skikkelig måte) og slave ble jeg først "kalt" av 2 stk. så ga jeg beskjed til samtlige den 3dje som gjør det får seg en diskusjon og det ikke vil bli likt. - Og jeg går utrolig godt overens med alle :) selv før og etter :) fordi di skjønnte at de gikk over streken.

Nedturen er at jeg er drittlei faget hehe, så blir nok 1år til på skole høsten 2009 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du fikk ordna opp.. :)

eg bjynte i ny jobb for 4 måner siden, og no på mandag var eg på møte og skulle skrive ei kontrakt på 2 år, men fikk bare bejed om att eg fikk jobb ut månen, eg spurte koffor det? jo. de var fordi eg hadde "VIST, dårlig håldning, og gjor dårlig arbeid" jaja. dei tilbakemeldinganne eg hadde fått var bare gode. så eg spurte kva eg hadde gjort feil. det ville ikkje han ut tale seg om. bare fordi eg ikkje viste respekt for firma. eg hadde vist misshandla en plenklippar traktor. eg prøvde og få til potte small ja. 2 ganga. men ka faen. en motor tåle og bli stoppa på fult turtal... men kva enna eg hadde gjort feil ville ikkje han sei.

eg banna på att det er viss persjon her som har dreve og klaga på alt eg har gjort litt feil.. for alle eg har prata med syns eg er en trivlig kar. anna en han.. Mr. gay! eg skall so seriøst slå 1DL rein frost veske på diseltanken på den flotte aUdIen hans... eller på motoren vist eg får opp pansere.. hehe....

eg gjir mej faen. når firma ikkje treng folk. så skall eg klare og finne meg en anna plass og jobbe på...

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

en liten oppdatering:

fra å være en ryddegutt. så har jeg nå gått til å være BAS i 4 dager :P :P

Jeg har fått ansvaret for 2 nye som er kommet i firmaet vårt.

har kune vært BAS i 4 dager, siden de andre måtte ut på andre jobber.

Ikke mange dagene jeg har hatt ansvaret, men jeg fornøyd fordet.

Fra mandag, så er jeg ikke BAS lenger, men men.. IM HAPPY. dette viser en tillits erklæring til meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

hei folkens..

da fikk jeg firmabil i dag. :)

Men.lurer litt på lover og regler ang. skatt og firmabil.

-Hvor mye skatt må jeg betale på en toyota yaris, 2001 mod. ?

-hvis jeg skatter på bilen, har jeg da lov til å bruke den så mye jeg vil privat ?

-Har jeg lov til å bruke bilen til og fra hjemsted, uten å måtte skatte for den ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei folkens..

da fikk jeg firmabil i dag. :)

Men.lurer litt på lover og regler ang. skatt og firmabil.

-Hvor mye skatt må jeg betale på en toyota yaris, 2001 mod. ?

-hvis jeg skatter på bilen, har jeg da lov til å bruke den så mye jeg vil privat ?

-Har jeg lov til å bruke bilen til og fra hjemsted, uten å måtte skatte for den ?

Mener noe slikt at skal du slippe unna med skatting ogl, så må bilen kun brukes i jobbsammenheng.

Har en venn som var el.læring, og han lot sin arbeidsbil stå på arbeid, var ca. 400m til arbeid for han!

Du kan vell snakke med sjefen din om dette, om han har noe info om bruk og drift av firmabil.

90 Toyota Celica GT4 ST185

86 Volvo 240

x 93 Volvo 240 (B230FK)

x 92 Ford Sierra 2.0i CLX (førstebil)

x 86 BMW 320i (rust exlusive)

Lenke til kommentar
Del på andre sider