Gå til innhold

Interesse for DIY forum?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Noen som er interessert i dette her inne?

Det vil bli et DIY-forum med utelukkende medlemmers guider for forskjellinge ting. Dette kan være alt fra vedlikehold til større reparasjoner.

Send din DIY til meg, så poster jeg de ut. :)

Trådene vil bli lukket for kommentarer.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det er veldig greit at sånt ligger i det underforumet som merket tilhører.

Virker litt dumt å måtte bla igjennom en haug med andre merker og guider før en kommer til det en skal til.

Har nettopp sitti å sett på nyttige linker på volvo 200serien og synes at det var ok sånn.

Det blir vel fort meget rotete om en skal ha alt fra rustsveising, lakkering, motorbytte, you name it, i samme tråd.

Er en ute etter informasjon så er det like greit å gå inn på underforumet som omhandler det emnet en leter etter, og se først på "klistret" tråder og eventuelt søke i det underforumet.

Det er nå min mening :)

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker litt dårlig gjenomtenkt den ideen der. Skulle det bli en oversiktelig guide så måtte man da gjort det slik at man gikk inn på de forskjellige guider, så til bilmerke, så til bilmodell. På mange bilmodeller oda så er det jo forskjelligemåterr å gjøre ting på fra årsmodell til årsmodell også, så da måtte man dele det opp i de forskjellige årsmodellene til slutt også. Virker utrolig bra slik det er synes jeg.

SAAB 9000XTR CSE 2.3 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker litt dårlig gjenomtenkt den ideen der. Skulle det bli en oversiktelig guide så måtte man da gjort det slik at man gikk inn på de forskjellige guider, så til bilmerke, så til bilmodell. På mange bilmodeller oda så er det jo forskjelligemåterr å gjøre ting på fra årsmodell til årsmodell også, så da måtte man dele det opp i de forskjellige årsmodellene til slutt også. Virker utrolig bra slik det er synes jeg.

Hadde ikke vært verre enn at folk lagde en god topic det. F.eks "Microfilterbytte BMW E36 95-modell"

Men ser at det kan bli uoversiktlig, så ideen droppes.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at du droppet den ideen.

Tror det ville vært mye mer oversiktelig hadde det fått sitt eget forum

Å jøss da. Tenk deg for et hiearki det ville blitt da, men om de virkelig fikk ordnet det på en ryddig måte ville det bli et kjempestort oppslagsverk med tiden. Er vel ikke i tvil om noen greier det, men å legge opp noe slikt gratis på et non profit forum tviler jeg på ast noen gidder,

SAAB 9000XTR CSE 2.3 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideen er genial, men jeg tror i likhet med andre at det kan bli vanskelig å holde orden. Mer generell DIY-informasjon har jeg likevel troen på. F.eks, "Hvordan skifte hjul" :p

Neida, men jeg tror at generelle guider hadde vært helmaks! F.eks:

*Hvordan skifte luftfilter

*Hvordan skifte olje og oljefilter

*Hvordan arbeide med glassfiber

osvosv..

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vanskelig å lage generelle guider på sånt, har 9 biler stående hjemme nå og det er ikke en fremgangsmåte som er lik når jeg skal skifte luftfilter på de bilene.

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideen er genial, men jeg tror i likhet med andre at det kan bli vanskelig å holde orden. Mer generell DIY-informasjon har jeg likevel troen på. F.eks, "Hvordan skifte hjul" :p

Neida, men jeg tror at generelle guider hadde vært helmaks! F.eks:

*Hvordan skifte luftfilter

*Hvordan skifte olje og oljefilter

*Hvordan arbeide med glassfiber

osvosv..

Ja.

Hvordan lappe glassfiberskjørt som har slått nedi bakken litt for mange ganger, og hvordan bygge om fra trommel til skivebrems bak på en bmw 318 e36. Det hadde vært fornuftig å ha :P

Hehe. Fordi jeg har brukt for det med andre ord

Sånne generelle enkle DIY for vedlikehold og enkle reperasjoner hadde jo sikkert vært en slager.

Luftfilter, olje, bremsevæske, hvordan lakkere, skifte hjul, vedlikehold av vinterhjul osv...

Dette hadde jo kanskje vært til stor hjelp til folk som nett har begynt og interresere seg for bil :)

At vinterhjulene bør sprayes med rens og vaskes om vinteren er ikke det alle som tenker på f.eks. Det utgjør en UTROLIG stor forskjell på grep om vinteren hvis du tar deg tid til å rense vinterhjulene og får av alt belegget. Artig å spraye på rens for å så kjøre over et stykke rein snø :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider