Gå til innhold

Tenningsjekk - Hjelp!

Ranger emnet


daggis

Anbefalte innlegg

Hvis det er for å få start kan du sette reimhjulet på veiven mot merke på register reim dekkselet ( lite hakk i reim hjul mot pil på deksel ) . Ta så av fordeler lokk - dra av rotot - og fjern plast dekselet som ligger der. Sett så på rotor - og sjekk at den peker mot merket som er i fordeleren ( under plast dekselet ) Peker den mot dette merket skal du trolig få start på den ivertfall ....

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sonick

Hvis det er for å få start kan du sette reimhjulet på veiven mot merke på register reim dekkselet ( lite hakk i reim hjul mot pil på deksel ) . Ta så av fordeler lokk - dra av rotot - og fjern plast dekselet som ligger der. Sett så på rotor - og sjekk at den peker mot merket som er i fordeleren ( under plast dekselet ) Peker den mot dette merket skal du trolig få start på den ivertfall ....

 

Dette var jo smart :-)

 

I forbindelse med tenningsjustering med tenningslampe. Vet du hva en golf2 1.6 fra 1986 cl skal ha av grader?

 

Er den perfekt stillt når merket på remhjulet går mot merket på blokka eller har den 0 grader tenning da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hva tenningen skal være på de biliene.

Og er ikke sikker på om den er 0 grader ellert rett fortenning på det punktet...

 

Har fått høre 100 forskjellige metoder på å justere tenning på disse bilene - noen sier med vakumslange på andre sier av ...

 

Det som jeg tror mest på er en som har jobbet på vw verksted lenge. Han sa at du skal justere med vakum slangen på - og da justere med fortenning innstilt på lampa.

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sonick

Husker ikke hva tenningen skal være på de biliene.

Og er ikke sikker på om den er 0 grader ellert rett fortenning på det punktet...

 

Har fått høre 100 forskjellige metoder på å justere tenning på disse bilene - noen sier med vakumslange på andre sier av ...

 

Det som jeg tror mest på er en som har jobbet på vw verksted lenge. Han sa at du skal justere med vakum slangen på - og da justere med fortenning innstilt på lampa.

 

 

egentlig skal du stille med vakum på og bruke lampe med justering for fortenning, men det går også bra å ta vakumet av og bruke lampe uten denne muligheten. jeg har gjort et forsøk og resultatet er det samme

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår