Gå til innhold

Mr_Q`s 2003 1.8tq - TIL SALGS:-(

Ranger emnet

Mr_Q

Anbefalte innlegg

test fart tenker han nokk ;)

deilig bil! ... maaaaaaase senk og 19" med litt strekk og 35 dekk

alt med VAG felger passer

takk for svar, senk blir nok en stund til, men felger blir kjøpt i vinter, men kunne tenke meg toning av rutene helt frem, og lovlig, men er vel lite man kan ta på fordørene, noen tips om hvem som er best på soting?

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 316
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er ikke lovlig å tone/sote Frontrutene på bilen uansett film, men politiet er lett å lure!

La oss si at du soter 35% bak på alle 3, og 25-20% fremme på sidedørene. tingen med toning uorginalt er at du bør ha mest sikt inn i bilen som mulig, da er det stor sjangs for at purken ikke stopper deg. Hvis de da stopper deg så kan du feks si at bilen eller rutene ble levert orginalt med denne filmen og eller at den er blitt tona av merkeverksted.

Ikke så altfor mørkt bak, og litt lysere fremme gjør seg det, men anbefaler ikke å ha dem kull svarte på en slik fin bilfarge.

Gratulerer med nybil btw:)

Du har fått deg en skikkelig doning nå må jeg si!

Gleder meg til du får på felg, spoiler, senk, og toning;)

Forslag til felg er så klart DOTZ Mungello 19" eller RS6 19"

RS6 på din bil hadde tatt seg Goooodt ut. 235/35/19bak og 225/35/19 dekk fremme;)

:D

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lovlig å tone/sote Frontrutene på bilen uansett film, men politiet er lett å lure!

La oss si at du soter 35% bak på alle 3, og 25-20% fremme på sidedørene. tingen med toning uorginalt er at du bør ha mest sikt inn i bilen som mulig, da er det stor sjangs for at purken ikke stopper deg. Hvis de da stopper deg så kan du feks si at bilen eller rutene ble levert orginalt med denne filmen og eller at den er blitt tona av merkeverksted.

Ikke så altfor mørkt bak, og litt lysere fremme gjør seg det, men anbefaler ikke å ha dem kull svarte på en slik fin bilfarge.

Gratulerer med nybil btw:)

Du har fått deg en skikkelig doning nå må jeg si!

Gleder meg til du får på felg, spoiler, senk, og toning;)

Forslag til felg er så klart DOTZ Mungello 19" eller RS6 19"

RS6 på din bil hadde tatt seg Goooodt ut. 235/35/19bak og 225/35/19 dekk fremme;)

:D

okei, tusen takk for svar, skal sjekke ut de felgene, og kommer med bilder så snart jeg får gjort noe. Jobber ute på annlegg så går seint fremover, men blir med tiden.:) takk for utfyllende info, og bilen din er også niiiice må jeg si:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, tusen takk for svar, skal sjekke ut de felgene, og kommer med bilder så snart jeg får gjort noe. Jobber ute på annlegg så går seint fremover, men blir med tiden.:) takk for utfyllende info, og bilen din er også niiiice må jeg si:)

Takker for det,:)

Ser frem til bilder og modds!:):)+

- VW Polo 1996 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hører bilen min får en liten svak surrelyd når jeg kjører på dårligere asfalt, kan detta komme av dårlige/skakkslitte dekk?

det ekke hjullager så vidt jeg vet, forsvinner på ny asfalt og er ikke noe sterkere lyd i svinger, noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå i dag montert kn filter i bilen og må si jeg ble meget fornøyd med resultatet.

Jeg tok faktisk filteret og varmeskjoldet fra a3`n og tilpasset dette.

Det var lekende lett og sparte 1700kr i optiflow kit.

Jeg tok av varmeskjoldet fra den originale luftfilterboksen og tilpasset det til varmeskjoldet fra a3`n og skrudde det fast.

Det ser heller ikke hjemmesnekra ut:)

Men et lite spm, det hullet som er under luftfilterboksen og går rett ut i hjulbua(se bilde) skal det ligge et deksel der på utsiden eller innsiden? dere med a4 8e der ute kan kanskje se på deres egen om det er høl der:)

IMG_0010.jpgIMG_0006.jpgIMG_0007.jpgIMG_0008.jpgIMG_0009.jpg

se oxo video med åssen lyden blei:)

http://s186.photobucket.com/albums/x209/lassis87/?action=view&current=IMG_0012.flv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå i dag montert kn filter i bilen og må si jeg ble meget fornøyd med resultatet.

Jeg tok faktisk filteret og varmeskjoldet fra a3`n og tilpasset dette.

Det var lekende lett og sparte 1700kr i optiflow kit.

Jeg tok av varmeskjoldet fra den originale luftfilterboksen og tilpasset det til varmeskjoldet fra a3`n og skrudde det fast.

Det ser heller ikke hjemmesnekra ut:)

Men et lite spm, det hullet som er under luftfilterboksen og går rett ut i hjulbua(se bilde) skal det ligge et deksel der på utsiden eller innsiden? dere med a4 8e der ute kan kanskje se på deres egen om det er høl der:)

IMG_0010.jpgIMG_0006.jpgIMG_0007.jpgIMG_0008.jpgIMG_0009.jpg

se oxo video med åssen lyden blei:)

http://s186.photobucket.com/albums/x209/lassis87/?action=view&current=IMG_0012.flv

Se der ja!

Det hullet har ikke jeg, så det er nok et deksel som skal være der..

ble kanon dette:)

Skal ta en titt på videoen etterpå;)

- VW Polo 1996 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problem løst, trilla en tur ned til møller for å høre om det hullet under luftfilterboksen. Det hullet skulle være der for å gi den wiren som går der litt vandring siden den går opp og ned, så det er bare å stappe inn litt skumgummi der så det ikke spruter inn på turbo osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problem løst, trilla en tur ned til møller for å høre om det hullet under luftfilterboksen. Det hullet skulle være der for å gi den wiren som går der litt vandring siden den går opp og ned, så det er bare å stappe inn litt skumgummi der så det ikke spruter inn på turbo osv...

Jeeeeeeeeeeg vil også ha TURBO:(:(:(!!!!

Elskte lyden i bilen din nå ass!:D:D

- VW Polo 1996 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette ser fett ut!! :)

Kanskje du bør sjekke dumpventilen din?

Savner pssssst... Hvis ikke den fungerer presses luften tilbake gjennom turboen når gasspjeldet lukkes..

har tenkt litt selv på det, men høres jo ut som den resirkulerer.

tror ikke den lader så jævli så man skulle få sånn lyd hvis resirk er kaputt?? noen med peil?

men hører en svak brummelyd fra filteret på tomgang, som så vidt jeg vet følger tenninga. hørte ikke denna lyden på a3`n.

så hører man lissom at bilen svelger den lyden når jeg stopper...

normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette ser fett ut!! :)

Kanskje du bør sjekke dumpventilen din?

Savner pssssst... Hvis ikke den fungerer presses luften tilbake gjennom turboen når gasspjeldet lukkes..

Jeg har ikke så veldig peiling på dette, men jeg synes også det høres ut som luften presses tilbake gjennom turboen. Det er vel dette de kaller "duelyd" om jeg ikke tar feil. :)

Hvis det er tilfelle bør du kanskje fikse det, da det sliter fælt på turboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider